توضیح شرکت آب و فاضلاب کشور در خصوص یک خبر

توضیح شرکت آب و فاضلاب کشور در خصوص یک خبر

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در توضیح شرکت آب و فاضلاب کشور آمده است:

1_ پس از پیگیری‌ها مشخص شد که موضوع فوق الذکر صرفاً در یک مقاله‌ای در دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان شده و توسط مقامات رسمی بهداشتی استان خراسان رضوی و دیگر استان‌های شمال و شمال شرق کشور نیز تائید نشده است. علاوه بر اینکه در مقاله ذکر شده به مشاهده عوامل انگلی صرفاً در منابع آب خام مثل آب ورودی به سدها و آب رودخانه‌ها اشاره شده است و نه آب آشامیدنی که در شبکه‌های توزیع شهری و روستایی است.
2-      پس از پیگیری موضوع به صورت تلفنی از رئیس گروه محترم آب و فاضلاب مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نامبرده نیز موضوع را تائید نکردند و اظهار داشتند صحت و سقم آن نیاز به بررسی‌های تخصصی دارد.
3-      با توجه به کنترل‌ها و آزمایش‌های روزانه‌ای که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شرکت‌های آب و فاضلاب در خصوص آب آشامیدنی انجام می‌شود در صورت وجود هر گونه آلودگی، مورد تائید وزارت مذکور به صورت مکتوب موضوع را به شرکت‌های آب و فاضلاب جهت پیگیری اعلام می‌نماید که در مورد خبر مذکور تاکنون هیچ گونه مکاتبه رسمی با شرکت‌های آب و فاضلاب انجام نشده است.
4-     با توجه به توضیحات بالا و با عنایت به اهمیت کیفیت آب آشامیدنی که جزو خط قرمزهای وزارت نیرو و شرکت های آب و فاضلاب می باشد ضمن تکذیب خبر منتشر شده انتظار می رود جهت جلوگیری از تشویش اذهان عمومی بدون منبع موثق علمی و تائید شده ای توسط مراجع ذی صلاح از انتشار اینگونه مطالب خودداری گردد و قبل از هر گونه خبر مرتبط با حوزه سلامت جامعه هماهنگی لازم با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات