نگاه فرهنگی و اقتصادی به تفکیک زباله از مبدأ

نگاه فرهنگی و اقتصادی به تفکیک زباله از مبدأ

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، سید محمدرضا گرامیان رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری مرکز استان، در جلسه کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر ساری، به طرح تفکیک زباله از مبدأ اشاره کرد و گفت: نگاه ما در بحث زباله و بحث تفکیک از مبدأ، نگاه فرهنگی، اقتصادی است.

گرامیان آموزش را مهم‌ترین راهکار اجرای این طرح دانست و افزود: مهم‌ترین رکن هر کاری آموزش است و ما نیز در این مبحث نگاه خاصی به آموزش شهروندی داریم تا فرهنگ‌سازی به‌درستی صورت گیرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری، گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان پسماند همواره جلب مشارکت کلیه اقشار جامعه بوده به همین منظور آموزش تفکیک زباله و بازیافت آن و نهادینه کردن این موضوع را بافرهنگ سازی باید از محیط خودمان شروع کنیم.

وی بابیان اینکه موضوع تفکیک از مبدأ زباله‌ها بسیار حائز اهمیت است که اگر شهروندان این مسئله را به‌خوبی انجام دهند میزان زباله و هزینه‌های شهر کاهش پیدا می‌کند، افزود: طرح تفکیک جامع با پیوست اقتصادی در این سازمان موردبررسی قرار گرفت که قطعاً می‌تواند در بخش سرمایه‌گذاری و اقتصادی به نفع شهروندان، شهرداری و سازمان باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات