هشتمين وب کنفرانس بین‌المللی ترانسفورماتور آغاز به‌کار کرد/ پایش آنلاین ترانسفورماتورهای شبکه برق، هزینه‌های ناشی از خرابی و میزان خاموشی‌ها را کاهش می‌دهد

هشتمين وب کنفرانس بین‌المللی ترانسفورماتور آغاز به‌کار کرد/ پایش آنلاین ترانسفورماتورهای شبکه برق، هزینه‌های ناشی از خرابی و میزان خاموشی‌ها را کاهش می‌دهد

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "آرش آقایی‌فر" دبیر این کنفرانس در مراسم افتتاحیه هشتمين دوره كنفرانس بين‌المللي ترانسفورماتور ايران، با اشاره به این که در حال حاضر بيش از 800 هزار ترانس در شبكه توزيع برق كشور نصب شده و براساس برنامه ريزي صورت گرفته اين تعداد تا پايان سال جاري نيز افزايش خواهد يافت، خاطرنشان کرد: : پایش آنلاین قابلیت اطمینان ترانسفورماتور به عنوان یکی از مباحت روز دنیا در این کنفرانس مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
به گفته وی، امروزه تعمیر و نگهداری در صنعت برق بر اساس اصول پایش وضعیت، یکی از کارآمدترین روش‌های تعمیرات است که با استفاده از ابزارهای پیشرفته میسر می‌شود.
دبیر کنفرانس هشتم ترانسفورماتور با بیان این که سرمایه گذاری اولیه جهت تهیه این تجهیزات میتواند با کاهش نرخ خرابی‌ها، کاهش نیروی انسانی جهت تعمیرات و نیز مدیریت زمان، در مدت زمان کوتاهی مستهلک شود، تصریح کرد: پایش حرارتی تجهیزات در شبکه انتقال و فوق توزیع با روش ترموگرافی به عنوان یکی از روش‌های بسیار کارآمد می‌تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و همچنین خاموشی‌های ناشی از آنها در شبکه برق کشور داشته باشد.
به گفته آفایی‌فر، در هشتمین دوره این کنفرانس، از بين 70 مقاله ارسالي به دبيرخانه اين رويداد، 20 مقاله مورد پذيرش قرار گرفته، ارايه خواهد شد.
بر اساس این گزارش، با توجه به اهميت و نقش موثر ترانسفورماتور قدرت و توزيع در شبكه و حجم بسيار بالاي سرمايه گذاري در اين بخش، بررسي تحقيق و مطالعه در سطح منطقه‌اي و بين المللي با استفاده از متخصصين داخلي و خارجي، دانشگاه‌ها و مراكز توليد ترانسفورماتور براي صنعت برق اجتناب ناپذير است.
در حال حاضر صنعت برق در تلاش است با استفاده از فناوري‌هاي جديد از ترانسفورماتور هاي پربازده در شبكه برق استفاده كند كه باعث كاهش تلفات خواهد شد.
همچنين با توجه  به اهميت ويژه ترانس‌ها در شبكه برق، همواره مواظبت و نگهداري آنها از مسائل مهم در صنعت برق است چرا كه در صورت صدمه ديدن ترانس، هزينه هاي آن بالا و خاموشي هاي تحميل شده به شبكه طولاني مدت خواهد بود.
این گزارش می‌افزاید، در هشتمين دوره كنفرانس ترانسفورماتور كه امروز پنجشنبه 29 مهرماه ،در محل وزارت نيرو برگزار مي شود، بكارگيري ترانس هاي پربازده و تاثير آن بر كاهش تلفات و پایش آنلاین ترانس ها مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
در اين رويداد كه هشتمين دوره آن به دليل شيوع بيماري كرونا و ضرورت فاصله گذاري اجتماعي، به صورت وب كنفرانسي برگزار مي‌شود، محققاني از كشورهاي اوكراين و آلمان نيز حضور خواهند داشت.
برپايه اين گزارش، طراحي و توليد، تست، نصب  و بهره برداري، حمل و نقل، تجهيزات حفاظتي، مديريت عمر ترانسفورماتور، تعميرات و تجهيزات جانبي از محورهاي اين كنفرانس به شمار مي‌رود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات