اجرای طرح «شهردار شب» در شهرداری ساری

اجرای طرح «شهردار شب» در شهرداری ساری

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، حسن کلانتری معاون برنامه ریزی و هماهنگی مناطق شهرداری مرکز استان ، با اشاره به اینکه خدمات شهرداری‌ها در طول شبانه‌روز گسترده بوده و محدود به ساعت خاصی نیست، اظهار کرد: شهرداری‌ها بی‌وقفه و تعطیل‌ناپذیر به خدمت‌رسانی مشغول هستند و شهرداری ساری هم از این مساله مستثنی نیست.

وی افزود: اجرای طرح «یک جمعه یک شهر» در شهرداری ساری در راستای خدمت‌رسانی مستمر محله‌محور به شهروندان است. از دیگر طرح‌هایی که در سال‌ جاری در شهرداری‌ اجرا ‌شده،  طرح «شهردار شب» است.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی مناطق شهردار ساری گفت: از آنجا که خدمات شهرداری بصورت  24 ساعته انجام می شود و بساری از امور خدمات شهری از جمله کار نظافت و رفت و روب شهری در طول شب انجام می‌شود اجرای طرح شهردار شب، نظارت بر خدمات‌رسانی بهینه و کارآمد در این ساعات شب را میسر می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه از سوی دیگر تغییر سبک زندگی و رشد سریع شهرها، سیاستگذاران را بر آن داشته تا برای تامین امنیت بیشتر در شب و همچنین توجه به اقتصاد شهری در فعالیت‌های شبانه، با اجرای طرح شهردار شب، در این راستا برنامه‌ریزی کنند، تصریح کرد:  در ایام تعطیلات و ساعاتی از شب، موضوعاتی از جمله احتمال ساخت و ساز غیر مجاز، تخلیه خاک و نخاله‌های ساختمانی و همچنین اشکالاتی در حوزه تاسیسات، زیباسازی، سد معبر، مدیریت بحران در سوانح و برخی حوزه‌های دیگر وجود دارد که تشدید نظارت بر عملکرد نیروها و اتخاذ تصمیم مناسب بهنگام، تاثیر بسزایی در رضایتمندی و رفاه شهروندان دارد.

کلانتری ادامه داد: اطلاع از وضعیت و میزان آمادگی یگان‌های آتش‌نشانی،نظارت بر عملیات عمرانی شبانه شهرداری، مدیریت ضرورت‌های بحرانی، رصد و پیگیری کمیت و کیفیت خدمات شهری از مهمترین وظایف شهرداران شب محسوب می‌شود؛ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در شب آشکارتر می‌شود و گاهی شهرداری‌ها می‌توانند در کاهش این آسیب‌ها موثر باشند.

کلانتری با تاکید بر نظر طالبی شهردار ساری مبنی بر اجرای شهردار شب در شهرداری ساری، یادآور شد: در طرح شهردار شب ساری، به منظور راه‌اندازی بازارهای شب، تمامی مناطق چهارگانه شهرداری ساری، سازمان مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی و سازمان حمل و نقل بار و مسافر باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند. لازم است بهزیستی و زیرمجموعه‌های نیروی انتظامی در اجرای این طرح با شهرداری ساری همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: شهرداری‌ها از نهادهایی هستند که بالاترین میزان شب‌کاری را در ایران دارند، انتقال پسماند، شست و شوی خیابان‌ها، فعالیت فنی و عمرانی از مهمترین فعالیت‌های شهرداران شب است.

کلانتری با بیان اینکه طرح شهردار شب در شهرداری ساری اجرایی شد، گفت: هدف مجموعه مدیریت شهری ارائه خدمات بهتر و مستمر به شهروندان است و امیدواریم با اجرای طرح شهردار شب بتوانیم گام‌های موثری در راستای خدمت به شهروندان برداریم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات