اهمیت همکاری مردم برای گذر از شرایط سخت کم‌آبی امسال/ مشارکت بخش کشاورزی با تغییر الگوی کشت و تاخیر انداختن کشت‌های پرآب

اهمیت همکاری مردم برای گذر از شرایط سخت کم‌آبی امسال/ مشارکت بخش کشاورزی با تغییر الگوی کشت و تاخیر انداختن کشت‌های پرآب

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علي اكبر محرابيان" در بازديد از طرح‌هاي صنعت آب و برق استان اردبيل در جمع خبرنگاران به تمهيدات وزارت نيرو براي سال آبي آينده اشاره و اظهار کرد: بارش‌هاي سال گذشته كشور 37 درصد كمتر از متوسط بارش‌هاي 50 سال گذشته بوده است. برنامه‌ريزي‌هاي خوبي در حال انجام بوده و متخصصان منابع آب در حال مديريت اين منابع هستند تا ان‌شاءالله در حوزه آب مشكلي نداشته باشيم.
وي ميزان سرمايه‌گذاري پروژه‌هاي در حال اجراي صنعت آب و برق استان اردبيل را 16 هزار ميليارد تومان عنوان و اضافه کرد: در حوزه آب، چندين سد و طرح از قبيل طرح‌هاي شبكه‌ آبياري، شبكه‌هاي آبرساني شهري و روستايي و طرح‌هاي فاضلاب در حال اجرا است.
وزير نيرو با بيان اينكه تا پايان امسال، بالغ بر 1900 ميليارد تومان از اين پروژه‌ها و طرح‌ها در استان به بهره‌برداري خواهد رسيد، خاطرنشان کرد: آبگيري سد عنبران و عمارت، بهره‌برداري بخشي از پاياب سد خداآفرين در منطقه پارس آباد مغان، طرح آبرساني به شهر نير و عنبران و طرح‌هاي تقويت شبكه برق از قبيل احداث پست و خطوط انتقال، نمونه‌هايي از پروژه‌هاي قابل افتتاح و بهره‌برداري صنعت آب و برق استان اردبيل تا پايان امسال خواهد بود.
محرابيان ابراز اميدواري كرد: با افزايش سرعت اجراي پروژه‌هاي آب و برق استان، مي‌توانيم انتظارات مردم در اين بخش را به نحو مطلوب پاسخ دهيم.
وي در ادامه با بيان اينكه منابع آب کشور محدود است و مردم عزيز شرايط را به خوبي درك مي‌كنند، همكاري اقشار مردم را براي گذر از این شرايط سخت محدوديت منابع آبي خواستار شد.
وزير نيرو در خصوص نحوه همكاري مردم در مديريت منابع آب كشور، تصریح كرد: در بخش آب شرب و آب بهداشتي توصيه مي‌شود كه مردم حداكثر صرفه‌جويي را اعمال كنند. مهم‌ترين حوزه کشور كه بيشترين سهم مصرف آب را دارد، بخش كشاورزي است كه با رعايت الگوي كشت، بهره‌گیری از روش‌های آبياري‌ تحت فشار و با به تاخير انداختن كشت‌هاي پرآب مي‌توانند سهم قابل توجهي در مديريت منابع آب كشور را عهده‌دار شوند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات