مدیریت شهری شفاف و تصمیم گیری مطمئن در گرو آمار / آمارهای صحیح، تصمیمات درست را رقم می زند/آمار؛ الفبا اساسی برای مطالعات طرح های توسعه شهری

شهردار ارومیه گفت:  مدیریت شهری شفاف و تصمیم گیری مطمئن بدون آمار تحقق نمی یابد.

به گزارش ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ دکتر حسین مهدی زاده در مراسم گرامیداشت روز آمار و برنامه ریزی که صبح امروز در محل سالن اجتماعات سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد با تبریک روز آمار و برنامه ریزی و فرا رسیدن میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)،  بیان کرد:  آمار در زیست شهری از اهمیت زیادی برخورار بوده و باید به آن توجه ویژه شود چرا که بدون آمار نمی توان سازمان را مدیریت کرد.

وی نیروی انسانی، منابع مالی و تجهیزات را سه رکن یک سازمان برشمرد و عنوان کرد: حرکت این سه رکن در کنار هم و در تکمیل هم و برخورداری آنها از آمار و داده های صحیح،  سازمان را به هدف نهایی خود سوق می دهد.

دکتر مهدی زاده با بیان این که شاخص و رکن اساسی برنامه ریزی، آمار است،  بیان کرد:  امروز و درجهان پیچیده، آمار نقش اساسی در تمامی سازمان ها را ایفا می کند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه آمار و برنامه ریزی در مدیریت شهری، اظهارکرد:  مدیریت شهری یک پیچیدگی خاصی نسبت به سایر سازمان ها دارد و در تعریف مدیریت شهری از منظر برنامه ریزی و اهداف سازمانی؛  مدیریت شهری یک مدیریت پیچیده، فراگیر و درگیر است چرا که با زندگی و نیازهای انسان سروکار دارد .

به گفته شهردار ارومیه این پیچیدگی می طلبد که در حوزه مدیریت شهری از برنامه نظام مند برخوردار باشیم و این نظام مند بودن و تصمیم گیری صحیح ریشه در آمار و داده دارد و آمارهای صحیح، تصمیمات درست را رقم می زند.

وی با بیان این که در حوزه کالبد شهری محور تمام طرح های توسعه شهری بر اساس مطالعات اجتماعی است، گفت: الفبا اساسی برای مطالعات طرح های توسعه شهری، آمار و تحلیل های آماری است.
شهردار ارومیه  ابراز کرد:  اگر داده ها درست تحلیل و فعالیت ها بر اساس اهداف انجام شود به اهداف مورد نظر دست خواهیم یافت.

وی با تاکید بر اینکه لازمه مدیریت شهری شفاف و تصمیم گیری مطمئن بدون آمار انجام نمی شود از همه همکاران درحوزه آمار و برنامه ریزی درخواست کرد که با آمارهای واقعی و تجزیه و تحلیل های دقیق، تصمیم های نظامند و ضابطه مند جهت مدیریت سازمان اتخاذ شود.

شهردار ارومیه با بیان این که مقوله آمار ما را به نظم و انتظام حرکت می دهد و نباید از آن غافل شد، گفت:  با آمارهای نادرست نمی توان سازمان های چون شهرداری را مدیریت کرد.

وی با اشاره به نیروی انسانی،  اظهار کرد:  اگرچه در حوزه نیروی انسانی در شهرداری ارومیه از نظر کمیت با آمار زیادی مواجه هستیم اما از نظر کیفیت، نیروی انسانی توانمندی داریم و باید در اولین اقدام این نیروی توانمند را در بدنه شناسایی و بر اساس آن در جهت رشد و ارتقاء ساختار اداری و توسعه شهری گام برداشت.

شهردار ارومیه خاطر نشان کرد:  نباید مباحث عاطفی، تعصبات خاص و ارتباطات را در تصمیم گیری های مدیریتی دخالت داد و باید از نیروهای توانمند استفاده کرد چرا که عدم استفاده از این نیروها، سیستم را با ضعف و شکست مواجه خواهد کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات