۱۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت طرحهای برق و آبی منتشر می‌شود

۱۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت طرحهای برق و آبی منتشر می‌شود

http://www.bananews.irمدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از انتشار بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت طرحهای برق و آبی وزارت نیرو با سود علی الحساب سالانه ۲۰ درصد از فردا اول اسفندماه به مدت ۶ روز کاری خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیدرضا رضازاده امروز در نشست خبری با اشاره به انتشار دوره جدید اوراق مشارکت طرحهای آبی و برق آبی وزارت نیرو در سطح کشور، گفت: از فردا به مدت ۶ روز کاری حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت طرح های برق و آبی در سطح کشور به مردم عرضه می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با اعلام اینکه این اوراق در شعب منتخب بانکهای ملی و سپه سراسر کشور عرضه خواهد شد، تصریح کرد: سود این اوراق مشارکت علی الحساب سالانه ۲۰ درصد بوده که با موافقت دولت به صورت معاف از مالیات عرضه می شود.

وی با تأکید بر اینکه این اوراق به صورت بی نام قابل انتقال به غیر است، اظهار داشت: همچنین بازپرداخت اصل وجه و سود متعلق به این اوراق مشارکت توسط دولت به طور کامل تضمین شده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه سود اوراق مشارکت طرحهای برق و آبی به صورت روز شمار محاسبه می شود، بیان کرد: سود این اوراق در مقاطع ۳ ماهه به مردم قابل پرداخت است.

رضازاده با یادآوری اینکه پس از پایان عرضه این اوراق مشارکت قابلیت معامله در بانکهای عامل را دارد، تأکید کرد: بازپرداخت قبل از سررسید این اوراق مشارکت برای سال اول مشارکت ۱۸ درصد بوده که در صورت تمدید مدت این اوراق از یک سال تا قبل از پایان دوران مشارکت سود آن با نرخ ۱۹٫۵ درصد محاسبه می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در خصوص اوراق مشارکت طرحهای برق و آبی که پیشتر منتشر شده اند، توضیح داد: تمامی اوراق مشارکت منتشر شده توسط شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران که هنوز سررسید نشده نیز مشمول شرایط جدید و با سود علی الحساب ۲۰ درصد محاسبه می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال از اوراقی که فردا منتشر می شود، متعلق به طرحهای آبی بوده که توسط بانک ملی ایران عرضه خواهد شد، گفت: حدود ۴ هزار میلیارد ریال از این اوراق برای تأمین مالی طرحهای برق و آبی اختصاص یافته است که توسط شعب بانک سپه در سراسر کشور عرضه می شود.

 

 

    نظرات