توسعه فضای سبز در بام ساختمان‌ها به کاهش آلودگی کمک می‌کند

توسعه فضای سبز در بام ساختمان‌ها به کاهش آلودگی کمک می‌کند

http://www.bananews.irمدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: توسعه فضای سبز در بام ساختمان‌ها به کاهش آلودگی و درجه حرارت هوا کمک می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) داریوش فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با اجرای طرح بام سبز اظهار داشت: با بالا رفتن قیمت زمین در کلانشهرها امکان توسعه فضای سبز درون شهری وجود ندارد و از بام ساختمان‌ها که فضایی مرده است برای توسعه فضای سبز استفاده می‌شود.

وی در ادامه افزود: طرح بام سبز در کشورهای اروپایی و امریکایی حدود ۵۰ سال پیش و در کشور ما در حدود چهار سال پیش مطرح شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در مورد مزایای طرح بام سبز بیان داشت: بام ساختمان‌ها، فضایی مرده و بی‌استفاده است و می‌تواند به فضای سبز تبدیل و جایگزین حیاط شود و تا ۳۰ درصد تلفات حرارتی طبقات بالای ساختمان (فصل تابستان و زمستان) را کاهش دهد.توسعه فضای سبز در بام ساختمان‌ها به کاهش آلودگی و درجه حرارت هوا کمک می‌کند.

فتحی در ارتباط با اجرای طرح بام سبز تصریح کرد: اجرای طرح بام سبز به نیروهای فنی و متخصص نیاز دارد و تاکنون سه سمینار در مورد روش‌های اجرای این طرح برگزار شده است و شهرداری اصفهان نیز آمادگی لازم برای آموزش به نیروهای متخصص و کمک به شهروندان در راستای طراحی و نظارت بر اجرای بام سبز را دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر مردم خواهان اجرای این طرح بر بام ساختمان‌هایشان باشند این طرح اجرا و در آینده ساختمان‌هایی که ظرفیت اجرای این طرح را داشته باشند بامشان سبز می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در بام سرویس‌های بهداشتی خیابان کمال اسماعیل و پارک مهر در خیابان آتشگاه این طرح اجرا شده است.

وی در پایان در مورد ساختمان‌هایی که قرار است این طرح در آنها اجرا شود بیان داشت: این طرح در بام ساختمان جهان نما و پارکینگ میدان امام حسین (ع) در سال آینده اجرا می‌شود.

 

    نظرات