بلندترین برج اروپا در حال اتمام است

بلندترین برج اروپا در حال اتمام است

www.BanaNews.irبلندترین برج اتحادیه اروپا که ساختمانی به ارتفاع ۳۱۰ متر در لندن است، پس از ۱۲ سال که از آغاز این پروژه می گذرد به ماههای پایانی خود نزدیک می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این آسمانخراش که برج شارد لندن نام دارد توسط یک طراح ۷۴ ساله ایتالیایی به نما رنزو پیانو ساخته می شود.

این طراح در این خصوص گفت: "فکر می کنم که در ایده پرواز برفراز زمین و بر فراز شهر به ویژه اگر روی آسمانخراش باشی چیزی جادویی وجود دارد. به طوریکه در مقابل صورت تو همه چیز درحال پرواز به نظر می رسد.

وی افزود: این برج، حتی از نظر مصرف انرژی نیز نسل جدیدی از آسمانخراشها را نشان می دهد. درحقیقت، مصرف انرژی این ساختمان بسیار پایین است.

۱۲ سال از زمانی که این معمار ایتالیایی اولین طرحهای مفهومی برج شارد را ارائه کرد می گذرد.

این سازه عظیم شیشه ای ماه به ماه پیشرفت کرده است و اکنون به سمت طبقه ۹۵ که آخرین طبقه آن است پیش می رود.

ساخت این برج به دلیل اینکه روی کلیسای جامع معروف سنت پل سایه می اندازد و همچنین می تواند به جای این کلیسا به محلی برای جذب گردشگران تبدیل شود با انتقادات بسیاری مواجه بود.

رنزو پیانو اظهار داشت: "سنت پل نماد لندن است و نماد لندن باقی خواهد ماند.همیشه قبول چیزهای نو سخت است. حتی سنت پل نیز در زمان خود بسیار مدرن بود."

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، برج شارد پروژه است که ۴۵۰ میلیون پوند هزینه داشته است. در داخل بلندترین آسمانخراش اروپا رستورانها، ادارات و آپارتمانهای لوکسی ساخته خواهند شد و بین طبقات ۶۸ تا ۷۲ رصدکده ای با چشم انداز ۳۶۰ درجه از لندن قرار می گیرد.

پیش بینی می شود که این برج در می ۲۰۱۲ به اتمام برسد. آسمانخراش شارد لندن، بلندترین ساختمان اتحادیه اروپا و چهل و ششمین ساختمان بلند دنیا است.

حضور برجهای مرتفع در خاورمیانه، آمریکا و شرق و جنوب شرقی آسیا امروز به یک پدیده عادی تبدیل شده است به طوریکه ارتفاع برج خلیفه دبی ۸۵۰ متر، برج ۱۰۱ تایپه ۵۰۸ متر، "برج های سیرز" در شیکاگو ۴۴۲ متر ارتفاع و "برج های پتروناس" در کوالالامپور ۴۵۲ متر ارتفاع دارند اما در اروپا به دلیل وجود ساختمانهای قدیمی و آثار تاریخی که از جاذبه های توریستی و یک منبع مهم درآمدزایی به شمار می روند ساخت برجهای مرتفع پدیده ای کاملاً غیرعادی است.

این برج که ۳۱۰ متر ارتفاع دارد بلندترین آسمانخراش اروپا است

این برج که آخرین ماههای ساخت خود را پشت سر می گذارد می ۲۰۱۲ به اتمام می رسد

مقایسه برجهای دبی و شارد لندن. مندرجات در عکس برپایه پیش بینی های اولیه هستند

 

    نظرات