تعیین ۵۰ هزار اولویت پرداخت وام ۴۰میلیونی ساخت مسکن نیازمند بررسی است

تعیین ۵۰ هزار اولویت پرداخت وام ۴۰میلیونی ساخت مسکن نیازمند بررسی است

http://www.bananews.ir/وزیران عضو کارگروه مسکن در حالی شرایط اعطای وام ۴۰ میلیون تومانی ساخت مسکن را تعیین کردند که یک مقام مسئول بانک مسکن در خصوص این مصوبه اعلام کرد، تعیین ۵۰ هزار اولویت نیاز به بررسی و کار کارشناسی دارد.

به گزارش  بنانیوز (BanaNews.ir) بر اساس مصوبه وزیران عضو کارگروه مسکن، بانک مسکن مجاز است نسبت به اعطای پنجاه هزار فقره تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی ساخت مسکن با میانگین سپرده‌گذاری ۲۰ میلیون تومانی طی ماه و یا متناظر آن برای هر واحد مسکونی اقدام کند.

یک مقام مسئول در بانک مسکن در این خصوص گفت: اگر اعطای وام ۴۰ میلیونی ساخت به ۵۰ هزار نفر مصوبه وزیران عضو کارگروه مسکن باشد باید هیئت دولت مصوبه آن را به بانک مسکن بدهد.

وی ادامه داد:باید دید که این ۵۰ هزار فقره بر اساس چه اولویتی پرداخت می شود و بانک مسکن چگونه باید این ۵۰ هزار فقره را اولویت‌بندی کند.

وی اظهار داشت:میزان و تعداد سپرده‌گذاری متقاضیان وام ساخت مشخص است اما این که چگونه و بر اساس چه معیاری باید این افراد انتخاب شوند و اولویت‌بندی شوند جای کار دارد.

به گفته وی،اگر یک چنین چیزی مصوب شده باشد نیاز به کار کارشناسی بر روی آن است و اینکه شامل سپرد‌ه‌گذاران قبلی می‌شود یا خیر. پس باید کار کارشناسی بیشتری روی آن صورت گیرد.

بر اساس مصوبه دولت ،سقف فروش اقساطی تسهیلات یادشده مبلغ سیصد و پنجاه میلیون ریال به علاوه سود دوران مشارکت این تسهیلات است.

همچنین طبق بخش دیگری از این مصوبه، سقف تسهیلات فردی مسکن روستایی یکصد و بیست و پنج میلیون ریال برای سهمیه باقیمانده سالهای ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰، در همه بانک‌های عامل تعیین شده است.

 

    نظرات