جزئیات صدور مجوز برای چاه‌های غیرمجاز آب تهران

جزئیات صدور مجوز برای چاه‌های غیرمجاز آب تهران

http://www.bananews.ir/یک مقام مسئول در وزارت نیرو جزئیات صدور مجوز برای چاه‌های غیر مجاز آب استان تهران و البرز را تشریح کرد: و گفت: در صورت صدور مجوز، هر چاه می تواند در شبانه روز ۲۵ مترمکعب آب از سفره‌های زیر زمینی برداشت کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خسرو ارتقایی در گفتگو با مهر درباره جزئیات صدور مجوز برای چاه‌های غیر مجاز آب، گفت: بر اساس آخرین مطالعات انجام گرفته در حال حاضر تعداد ۱۹ هزار و ۵۰۰ چاه مجاز و حدود ۳۷ هزار چاه غیر مجاز آب در سطح استان تهران و البرز وجود دارد.

مدیر عامل سازمان آب منطقه‌ای تهران با تاکید بر اینکه میزان برداشت فعلی آب از چاه‌های مجاز تهران و البرز حدود ۲٫۶ میلیارد متر مکعب برآورد می شود، تصریح کرد: این در حالی است که با وجود افزایش تعداد چاه‌های غیر مجاز میزان برداشت آب از این چاه‌ها حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب برآورد می شود.

این مقام مسئول با اعلام اینکه در شرایط فعلی میزان برداشت آب از چاه‌های مجاز به مراتب بیش از چاه‌های غیر مجاز است، اظهار داشت: بر این اساس به منظور صرفه جویی بیشتر در مصرف آب شرب تهران و البرز به ویژه در فصول گرم سال، استفاده از آب چاه‌های غیر مجاز برای پر کردن استخرهای خانگی توجیه اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه صاحبان چاه‌های غیر مجاز می توانند به ادارات آب منطقه‌ای تهران و البرز برای دریافت مجوز قانونی مراجعه کنند، در خصوص هزینه صدور مجوز این چاه‌ها، توضیح داد: هزینه جبرانی از سفره‌های زیر زمینی آب سالانه حدود ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

ارتقایی با یادآوری اینکه با تشکیل پرونده و پرداخت هزینه مجوز قانونی برای چاه‌های غیر مجاز آب صادر می‌شود، تاکید کرد: در صورت صدور مجوز، هر چاه می تواند در شبانه روز حدود ۲۵ متر مکعب آب از سفره های زیر زمینی برداشت کند.

مدیر عامل سازمان آب منطقه ای تهران از تشکیل بیش از ۵۰۰ پرونده صدور مجوز برای چاه‌های غیر مجاز خبر داد و افزود: پیش بینی می شود با تمهیدات دیده شده از این طرح استقبال شود.

 

    نظرات