۳۶۰۰ کیلومتر راه در سراسر کشور در دست ساخت است

۳۶۰۰ کیلومتر راه در سراسر کشور در دست ساخت است

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه در سراسر کشور در دست ساخت است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد صادقی شامگاه دوشنبه در جریان بازدید از وضعیت پروژه های راهسازی شهرستان قروه افزود: در دولت نهم و دهم یکی از مهمترین شاخصه های پیشرفت بخش راه و حمل و نقل بوده است و دولت نیز در همین راستا توسعه و احداث راه های جاده ای و ریلی را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در حدود سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه اصلی، بزرگ راه، آزاد راه و راه روستایی در حال ساخت است که تا پایان دولت دهم به بهره برداری برسند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه در استان کردستان نیز اکنون هزار کیلومتر پروژه راهسازی در دست احداث است، اظهار امیدواری کرد: اساسی ترین قسمت پروژه های راه سازی استان که بزرگراه سنندج به همدان است تا پایان دولت به سرانجام برسد.

صادقی در ادامه به پروژه راه ریلی استان کردستان نیز اشاره کرد و افزود: یکی از هدیه های دولت دهم به مردم استان کردستان احداث راه ریلی تهران - همدان - سنندج است که می تواند باعث زمینه های ترقی و پیشرفت استان شود.

افتتاح ۲۳۷ کیلومتر راه در استان کردستان

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی قطعه ای از پروژه بزرگراه سنندج - همدان به طول ۱۲ کیلومتر با اعتبار ۲۲۸ میلیون ریال به نمایندگی از ۲۳۷ کیلومتر پروژه راهسازی در استان کردستان افتتاح شد.

فرماندار شهرستان قروه در حاشیه افتتاح این پروژه گفت: سفر معاون اول رئیس جمهور به استان کردستان مایه خیر و برکت برای استان است و انتظار می رود با این سفر زمینه برای توسعه و پیشرفت همه جانبه استان در حوزه های مختلف شود.

نادر فخری اظهار داشت: در سفر معاون اول رئیس جمهور به شهرستان قروه شاهد کلنگ زنی دانشگاه صنعتی کردستان، دانشگاه صنعت و معدن و بهره برداری از معدن طلای داشکسن بودیم.

وی در ادامه به پروژه های راهسازی شهرستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حدود ۵۳ درصد از راه های شهرستان آسفالت است که خوشبختانه به واسطه زحمات مسئولان شهرستان قروه نسبت به سایر شهرستان ها در رتبه اول قرار دارد و در پایان سال مالی ۹۰ نیز بسیاری از راه های این شهرستان افتتاح می شود.

با حضور مهندس معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای کشور، معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی و فرماندار شهرستان قروه قطعه ای از بزرگراه سنندج - همدان در حد فاصل روستای گنجی تا شهرستان قروه به بهره برداری رسید.

 

 

    نظرات