رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: منابع آبی در حال کاهش است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: منابع آبی در حال کاهش است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: منابع آبی در حال کاهش است معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به روند تحلیل منابع آبی، گفت: با وجود کاهش منابع آبی کشور، همچنان فرهنگ مدیریت و مصرف در زمینه آب نادرست است. به گزارش«پارما» از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ،علی سلاجقه روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید، افزود: ذخایر و منابع آبی، میزان بارش، خاک، پوشش گیاهی و اموری از این دست امروزه ملاک عمل بسیاری از حاکمان کشورهای دنیا در برقراری ارتباط و همکاری با سایر ملت ها شده است.

وی اضافه کرد: گرم شدن زمین و افزایش ریزگردها از چالش های مهم دنیا و به ویژه کشور ما است؛ چالش دیگر ما این است که صنعتگران و صاحبان صنایع نوعا اولویت خود را به تولید و مسائل اقتصادی معطوف می کنند و مباحث زیست محیطی از این رهگذر دچار خسارت و آسیب جدی می شود.

سلاجقه خاطرنشان کرد: قانون اساسی ایران در خصوص مسائل زیست محیطی یکی از مترقی ترین قوانین موجود در جهان است اما با این وجود در اجرا دچار مشکلاتی زیادی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد:با توجه به جایگاه ویژه شهر قم انتظار می رود که مسائل مربوط به آلاینده ها، پوشش گیاهی، خاک، فضای سبز، پساب، پسماند و غیره در این شهر الگویی برای سایر شهرها باشد.

علی سلاجقه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز در سفر به قم ضمن دیدار و گفت و گو با آیات نوری همدانی و علوی گرگانی از مراجع تقلید، از تالاب شکار مره استان بازدید به عمل می آورد.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات