صدور حکم قطعی قضایی برای متخلفین شکارو صید در منطقه شکار ممنوع کرکس نطنز

صدور حکم قطعی قضایی برای متخلفین شکارو صید در منطقه شکار ممنوع کرکس نطنز

به گزارش«پارما» رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز با اعلام این خبر گفت : برای متخلفین شکار و صید در منطقه شکار ممنوع کرکس به اتهام شکار غیر مجاز یک راس قوچ وحشی و یک راس بزغاله وحشی و نگهداری سلاح و مهمات غیر مجاز حکم قطعی قضایی صادر شد .

اکبر عسکریان زاده مهابادی گفت: متخلفین شکار و صید که اقدام به شکار یک راس قوچ وحشی و یک راس بزغاله وحشی و همچنین حمل و نگهداری سلاح و مهمات غیر مجاز در منطقه شکار ممنوع کرکس نموده بودند. پس از طی مراحل دادرسی در دستگاه قضایی با توجه به صدور رای محکومیت در دادگاه بدوی حکم قطعی قضایی در دادگاه تجدید نظر صادر شد .

وی گفت : پس از تحقیقات و بررسی صورت گرفته با استناد ماده 455 قانون آیین دادرسی کیفری ، دادگاه تجدید نظر رای دادگاه بدوی را شامل شکار غیر مجاز یک راس قوچ وحشی و یک راس بزغاله وحشی به تحمل یک سال حبس تعزیری و ضبط اسلحه دخیل در شکار به نفع دولت محکوم و بابت نگهداری و حمل سلاح قاچاق به جزای نقدی به مبلغ پنجاه میلیون ریال به حق صندوق دولت و ضبط اسلحه به نفع دولت و بابت نگهداری مهمات غیر مجاز به دو فقره جزای نقدی به مبلغ سی میلیون ریال و پانزده میلیون ریال در دادگاه بدوی صادر گردیده بود را تایید نمود .

وی خاطر نشان کرد : بر اساس (( قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات عیر مجاز )) نگهداری و حمل سلاح شکاری و مهمات به طور غیر مجاز جرم محسوب گردیده و در راستای ماده 18 قانون مذکور اسلحه و مهمات غیر مجاز به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می شود و همجنین طب ق بند ب ماده 12 قانون شکار و صید ، شکار غیر مجاز جانوران وحشی جرم محسوب شده و مستوجب مجازات می باشد .

وی ضمن تقدیر و تشکر از ریاست دادگاه تجدید نظر استان و قضات دادگستری شهرستان نطنز ، نقش مجموعه قضایی را در صدور آرای بازدارنده از تخلفات حوزه تنوع زیستی که موثر در تعادل اکولوژیک ، افزایش پوشش گیاهی و تعدیل آب و هوا و ... است موثر دانست و افزود نقش اصلی در کاهش تخلفات زیست محیطی آرای بازدارنده است .

منطقه شکار ممنوع کرکس نطنز با وسعت 27 هزار هکتار در شمال غربی و جنوبی غربی در حاشیه منطقه حفاظت شده کرکس قرار دارد که از گونه های جانوری مختلفی برخوردار است.و انواع جانوران وحشی اعم از خزندگان، پرندگان و پستاندارانی نظیر کل و بز، قوچ و میش وحشی، گراز (خوک وحشی )، گرگ، شغال، روباه، کفتار، گربه وحشی، پلنگ، تشی، پایکا و غیره در منطفه شکار ممنوع کرکس وجود دارد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات