ممنوعیت ساخت و ساز در روددره‌ها با طرح تفصیلی تطبیق یابد

ممنوعیت ساخت و ساز در روددره‌ها با طرح تفصیلی تطبیق یابد

http://www.bananews.ir/عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خواستار تطبیق ممنوعیت ساخت و ساز در روددره‌‌ها با طرح تفصیلی جدید شهر تهران شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد مسجد جامعی در چهارصد و چهل و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در نطقی خارج از دستور، اظهار داشت: تهران از لحاظ کمی رشد بسیاری داشته در حالی که شورای شهر در دوره فعلی خود به فضای سبز ،ترافیک و ساماندهی آنتن‌ها و دکل‌های مخابراتی و به طور کلی ارتقاء سطح زندگی مردم توجه داشته است.

وی با بیان اینکه اسناد مهمی در موضوعات مذکور به تصویب رسیده است به طرح تفصیلی شهر تهران اشاره کرد و گفت: این طرح با ۴ سال تأخیر قرار بود ابتدای فروردین سال جاری اجرایی شود ولی در حال حاضر به ۱۵ فروردین سال آینده موکول شده که شاید تعللی هم در این زمینه وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: وقتی بحث طرح تفصیلی مطرح شد مقرر شد سندی تهیه شود که در آن ساخت و ساز در روددره‌‌ها مطلوب شود. در این راستا بنده تقاضا دارم این ممنوعیت با طرح تفصیلی تطبیق یابد.

وی افزود: تخلف‌ها معمولا با یک مسجد و حسینیه آغاز می‌شود و بعد به نیازهایی که در کنار یک مسجد لازم است توجه می‌شود و رفته رفته کنار آن پاساژ یا بناهای دیگری افزوده می‌شود.

وی افزود: در منطقه‌ای که بافت‌های فرسوده دارد ساختمان با عظمتی احداث می‌کنند و نام خلیج فارس روی آن می‌گذارند در حالی که تنها از نام‌های مقدس استفاده می‌کنند تا به آنها تذکری داده نشود.

مسجد جامعی در ادامه گفت: تهران صفوی، تهران قاجار و موضوع میراث بحث مهمی است که در نقشه‌های طرح تفصیلی باید مورد توجه قرار گیرد. به عقیده بنده با توجه به زمانی که برای تهیه این طرح گذاشته شده فکر می‌کنم لازم است شورا تدبیری بیندیشد که ساز و کار اجرایی آن به درستی فراهم شود. در واقع باید بدانیم که چه کاری لازم است انجام شود تا مصوباتمان ظرفیت و ضمانت اجرا داشته باشند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات مسجد جامعی گفت: درباره روددره‌ها و موضوع دیگری که مطرح شد اصلاحات لازم صورت گرفته است ولی درباره طرح جامع شهر تهران نیز باید بگویم این طرح بین همه طرح‌ جامع‌ها یک تفاوت چشمگیر دارد و آن راهبردی بودن آن است.

وی ادامه داد: طرح جامع هر ۵ سال یکبار مورد بررسی قرار می‌گیرد و به روز رسانی می‌شود در واقع طرح مذکور انعطاف‌پذیر است و می‌تواند به صورت مستمر مورد استفاده قرار داده شود.

مسجدجامعی در ادامه اظهارات چمران به درگذشت مریم بهروزی اشاره کرد و گفت: بنده فکر می‌کردم سایر اعضای شورا راجع به مریم بهروزی صحبت کنند؛ وی در همین هفته دار فانی را وداع گفت.

وی افزود: بهروز نماینده مردم تهران در دوره نخست مجلس شورای اسلامی بود و در اسناد مربوط به حقوق شهروندی به ویژه حقوق زنان در قالب قوانین و مصوبات تلاش داشت و از سعه صدر و ظرفیت گفت‌وگو برخوردار بود.

به گفته عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، بهروزی سابقه طولانی در فعالیت‌های انقلاب اسلامی به ویژه درباره زنان داشت.

 

    نظرات