در 7 ماه گذشته؛ 272 واحد تولیدی امسال در شهرستان شاهین شهر و میمه اخطار گرفتند

در 7 ماه گذشته؛ 272 واحد تولیدی امسال در شهرستان شاهین شهر و میمه اخطار گرفتند


272 واحد تولیدی امسال در شهرستان شاهین شهر و میمه اخطار گرفتند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: در 7 ماهه گذشته اخطاریه زیست محیطی برای272 واحد صنعتی و خدماتی در این شهرستان صادر شد.

به گزارش«پارما» مهدی پور قاسم در این باره اظهار داشت: به‌منظور اجرای سیاست‌های ابلاغی تان طی 7 ماهه اول امسال تلاش مضاعفی درزمینهٔ پایش صنایع شهرستان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه 2300 واحد صنعتی و خدماتی در این شهرستان فعالیت می‌کنند، افزود: با توجه به روند افزایشی عملکرد بخش نظارت و پایش حفاظت محیط‌زیست شهرستان از واحدهای صنعتی در 7 ماهه اول سال 1400، تعداد پایش‌ واحدهای صنعتی 885 مورد بود که از این تعداد پایش به‌عمل‌آمده برای 272 واحد متخلف، اخطاریه زیست‌محیطی صادر شد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس تعداد 110 واحد صنعتی آلاینده در این مدت شناسایی و جهت بررسی و تائید نهایی به اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان ارسال‌شده است.

پور قاسم افزود: در همین راستا تعداد پیگیری‌های قضایی در مورد تخلفات زیست‌محیطی صنایع 6 مورد بوده که تعداد 5 مورد منجر به صدور حکم شده است.

وی افزود: همچنین تعداد استعلام‌های موردبررسی در 7 ماهه اول سال جاری 475 مورد می‌باشد که از طریق اتوماسیون اداری و سامانه جامع محیط‌زیست بررسی و اعلام نظر شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شاهین‌شهر ومیمه گفت: در بخش محیط طبیعی گر چه شاهد تخلف درزمینهٔ شکار و صید نبودیم اما 2 قطعه پرنده (باکلان و شبگرد معمولی) که توسط شهروندان به اداره تحویل‌شده بودند جهت تیمار به انجمن حفاظت پرندگان آوای بوم تحویل شد که پس از بهبودی کامل در دامان طبیعت رهاسازی شدند.

وی گفت: همچنین یک قلاده روباه که در اثر گزش مار دچار آسیب شدید شده بود توسط کارکنان پادگان شهید خرازی شاهین‌شهر تحویل این اداره شد که پس از طی دوره درمان طولانی یک‌ماهه توسط دوستداران محیط‌زیست، بهبودی کامل حاصل و در طبیعت رهاسازی شد.

2300 واحد تولیدی در شهرستان شاهین‌شهر و میمه فعالیت می‌کنند.

این شهرستان در شمال استان و 20 کیلومتری اصفهان واقع‌شده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات