اختصاص ‌۵/٧ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خشکسالی اصفهان

اختصاص ‌۵/٧ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خشکسالی اصفهان

http://www.bananews.irمعاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: با انجام عملیات مکانیکی ۲۵میلیون مترمکعب هرزآب کنترل و سبب تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ابوطالب امینی امروزدر حاشیه بازدید از طرح‌های آبخیزداری شهرستان اردستان با بیان این که اعتبارات آبخیزداری استان اصفهان امسال بیش از۶۰ میلیارد ریال بوده است و اظهار کرد: ۴۳ میلیارد این اعتبار از محل اعتبارات ملی تامین شده که در قالب چهار طرح شامل ۱۱پروژه در حال اجرا است .

وی پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها را حدود ۶۰ درصد اعلام کرد و گفت: تمام این طرح‌ها تا پایان تیرماه سال آینده به بهره برداری خواهند رسید .

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان اعتبارات استانی معاونت آبخیزداری را ۱۰میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: به منظور اجرای ۳۲پروژه آبخیزداری در تمام شهرستان‌های استان قرارداد منعقد شده است.

امینی به پیشرفت ۱۰۰درصدی پروژه‌های بیولوژیکی شامل بذرکاری، کپه کاری و نهال کاری در سطح بیش از دو هزار هکتار از اراضی استان اصفهان اشاره کرد وگفت: اعتبارات خشکسالی امسال حوزه آبخیزداری استان حدود هفت میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال است که در قالب ۸ پروژه تعریف شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت معاونت آبخیزداری ادره کل منابع طبیعی در چهار حوزه شامل عملیات بیولوژیکی، مکانیکی، بیومکانیکی و مدیریت حوزه‌های آبخیزداری تعریف شده است، تصریح کرد: حوزه مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی ملاتی، بندهای گابی یون، بندهای خاکی و پخش سیلاب می‌باشد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان هدف از اجرای این طرح‌ها را کنترل فرسایش خاک، رسوب، هرزآب‌ها، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و توسعه و احیای پوشش گیاهی اعلام و اظهارکرد: در سال گذشته۵۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال تعریف شده بود که۵۰ پروژه آن در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید.

امینی با بیان این که سال گذشته در سطح دو هزار هکتار از اراضی استان کارهای بیولوژیکی با هدف توسعه پوشش گیاهی، کنترل فرسایش، رسوب و اشتغال‌زایی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در این راستا با انجام عملیات مکانیکی ۲۵میلیون مترمکعب هرزآب کنترل و سبب تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی شده است.

    نظرات