نیکزاد: قیمت مسکن به حالت قبل بازگشت

نیکزاد: قیمت مسکن به حالت قبل بازگشت

http://www.bananews.ir/وزیر راه، مسکن و شهرسازی، افزایش قیمت مسکن در شهر تهران را ناشی از التهابات بازار ارز دانست و تاکید کرد که قیمت‌ها به حالت قبل بازگشته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد پس از جلسه امروز هیات دولت درباره افزایش قیمت مسکن در تهران گفت: چنین چیزی صحت ندارد و ما به صورت مداوم سامانه‌ها را رصد می‌کنیم و خرید و فروش مسکن را زیرنظر داریم. البته زمانی که شاهد التهاب در بازار ارز بودیم، قیمت مسکن تا حدودی بالا رفت، اما خرید و فروش انجام نمی‌شد.

وی افزود: هم اکنون این قیمت‌ها به حالت قبل برگشته است، چرا که بازار ارز با کارهایی مانند ارائه سود اوراق مشارکت و افزایش سود بانک‌ها شرایط بهتری یافته است. نرخ رشد قیمت مسکن نسبت به تورمی که بانک مرکزی اعلام کرده، پایین‌تر است.

وی درباره تولید مسکن در تهران نیز گفت:‌ مسکن مهر در شهرهای جدید اطراف تهران مانند پرند و پردیس ساخته شده است. دولت ساخت ۴۵ هزار واحد را قول داده بود، اما هم اکنون ۵۳ هزار واحد مسکن مهر آماده است و تا شب عید تحویل داده خواهد شد و در صورتی که کسی متقاضی این مسکن‌ها باشد، به او ارائه خواهد شد.

وزیر راه، مسکن و شهرسازی درباره قیمت بلیت‌های قطار رجا گفت: اگر شرکت رجا که یک شرکت خصوصی بوده و سهام آن واگذار شده، در هزینه‌های خود دچار مشکل شده باید آن را به ما بگوید و ما مساعدت‌های لازم را با آنها ارائه خواهیم کرد. هم اکنون هیچ مسافر قطاری روی زمین نمانده است و حرکت قطارها طبق برنامه انجام می‌شود. ما جلساتی با مدیران شرکت رجا خواهیم داشت و مشکلات را بررسی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها قطعا شاهد افزایش قیمت سوخت خواهیم بود که در این صورت با بررسی‌های لازم درباره قیمت بلیت قطار تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

نیکزاد اعلام کرد که طی سال جاری ۳۰۰ واگن ۳۲ نفره قطار به ناوگان قطار بین شهری افزوده و ۱۵۰ واگن دو طبقه نیز خریداری شده است و در روزهای آینده با حضور معاون اول رییس‌جمهور وارد ناوگان قطار بین‌شهری خواهد شد.

    نظرات