هدفمندی یارانه‎ها به بهینه‌سازی انرژی در ساختمان کمک کرد

هدفمندی یارانه‎ها به بهینه‌سازی انرژی در ساختمان کمک کرد

http://www.bananews.ir/رئیس نظام مهندسی گلستان گفت: هدفمندی یارانه‎ها به بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان کمک کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، حجت‎الله عامری پیش از ظهر امروز در جمع اعضای نظام مهندسی استان اظهار داشت: در سال گذشته با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه‎ها به عنوان بخشی از مقررات ملی کمک کرد به اینکه بهینه‌سازی مصرف انرژی را در ساختمان مورد توجه قرار گیرد، چرا که قبل از آن انرژی در کشور بی‎ارزش بود و هزینه هدر رفت انرژی در ساختمان مقرون به صرفه نبود.

وی با اشاره به عملکرد این سازمان در طول تاسیس اذعان داشت: هر ساله شاهد ارتقای نسبی کیفیت ساختمان بوده‎ایم و کنترل کیفی ساختمان‎ها را در شهر گنبدکاووس و گرگان شروع کرده‎ایم.

عامری با بیان اینکه پیگیری صدور شناسنامه سند مالکیت را با جدیت بیشتر در دستور کار قرار داده‎ایم، ابراز داشت: همچنین به دنبال واقعی‎تر کردن شناسنامه فنی ملکی هستیم و برخی از موارد را در این شناسنامه لحاظ کنیم تا واقعی‎تر شود و در کل دستاورد اصلی ما ارتقای کیفیت ساختمان است که اصلی‌ترین هدف برای سازمان نظام مهندسی محسوب می‎شود.

رئیس نظام مهندسی ساختمان گلستان با تاکید بر استفاده فناوری نوین در صنعت ساختمان خاطرنشان کرد: استفاده از تکنولوژی، سبک‌سازی، بهینه‌سازی مصرف انرژی از جمله اقداماتی است که بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است

وی با اشاره به اینکه بحث ساختمان یک مبحث گسترده است، اذعان داشت: نمی‎توان در عرض یک یا چند سال همه اقداماتی را که به کیفی‌سازی کمک می‎کند را توسعه دهیم و این کار مرور زمان و تجربه می‎خواهد.

عامری در خصوص نقش انبوه‌سازان در ارتقای کیفی ساختمان بیان داشت: انبوه سازان بخشی از صنعت ساخت و ساز هستند و زمانی می‎توانیم بگوییم که به هدف نهایی خود رسیده‎ایم که تمام اجزای این پازل در صنعت ساختمان به طور یکپارچه و متحد به سمت جلو حرکت کنند.

رئیس نظام مهندسی ساختمان گلستان تصریح کرد: انبوه‌سازان بخش بزرگ صنعت ساخت و ساز هستند که کارهای ارزشمندی در کل کشور توسط آنها انجام شده است و عملکردشان در عرضه داخلی و خارجی مثبت ارزیابی می‎شود.

وی تاکید داشت: یکی از خصوصیات خوب انبوه‌سازان تجربیاتی است که در مسکن مهر جمع آوری کرده‎اند و این می‎تواند زمینه‎ای باشد برای صدور خدمات مهندسی بخش ساختمان به خارج از کشور و این مهمترین دستاوردی است که انبوه‌سازان باید به دنبال آن باشند.

 

    نظرات