اختراع سیمان رنگی حاصل خاکستر کوره زباله سوز

اختراع سیمان رنگی حاصل خاکستر کوره زباله سوز

http://www.bananews.ir/دانشجوی نخبه تبریزی در اجرای طرح علمی پژوهشی گروهی با عنوان مدیریت پسماند موفق به اختراع سیمان رنگی حاصل خاکستر کوره زباله سوز شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رضا کارباتی‌اصل ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این نوع سیمان در همه مصالح ساختمانی و بتنی کاربرد داشته و ضد کلرات و سولفات بودن از مهمترین مزایای آن می باشد که با همکاری دانشجوی دیگر بنام مجتبی نور پور برای نخستین بار در کشور بدون مشابه خارجی اختراع شد.

وی، کم هزینه بودن این سیمان نسبت به سیمان‌های نوع دیگر و معمولی و حل بسیاری از مشکلات صنعتی و ساختمانی را از ویژگی آن برشمرد و گفت: تاکنون برای ساخت آن ۲۰ میلیون ریال هزینه شده که تولید انبوه این میزان هزینه به نصف کاهش خواهد رسید.

کارباتی، دانشجوی کارشناسی رشته عمران دانشگاه آزاد اسلامی و از اعضای باشگاه پژوهشگران جوان تبریز و از مقام آوران کشوری در زمینه اختراع است.

وی، در زمینه اختراع و ارایه مقاله با موضوع بررسی جایگزینی مقادیر مختلف پودر سرباره سیمان پرتلند امسال در دهمین جشنواره استانی دانشجویان ممتاز، مبتکر و نوآور بسیجی، شاهد و ایثارگر در تبریز تقدیر شد.

    نظرات