خط قرمز قیمت مسکن در تهران

خط قرمز قیمت مسکن در تهران

http://www.bananews.ir/گران فروشان مسکن در تهران طی هفته گذشته املاک ریزمتراژ خود را با نرخ متوسط ۳ میلیون تومان برای هر مترمربع، به بازار فروش عرضه کردند. اما این املاک به دلیل داشتن حباب در قیمت جزو «لیست قرمز» سامانه مجازی معاملات مسکن قرار گرفتند و عملاً از بازار خارج شدند.

این واحدها که در محدوده متراژ مورد استقبال اغلب متقاضیان از ۵۱ تا ۷۵ متر مربع هستند، در برخی موارد حتی مترمربعی بیش از ۵ میلیون تومان نیز عرضه شده‌اند.

این در حالی است که براساس آخرین آمار موجود، متوسط قیمت هرمترمربع آپارتمان‌های مسکونی در شهر تهران، حدود دو میلیون تومان است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) با شدت گرفتن تمایل برخی از متقاضیان مسکن به خرید واحدهای مسکونی در روزهای پایانی سال، گران فروشان آپارتمان در شهرتهران هم ترجیح داده‌اند املاک خود را تا قبل از پایان سال به فروش برسانند. از سوی دیگر نوساز بودن اغلب این واحدها بهانه مناسبی برای فروش گران‌تر در روزهای اخیر نسبت به سال آینده است، به گونه ای که صاحبان این املاک یکی از عمده ترین دلایل گران بودن آپارتمان خود را کم سن و سال بودن بنا نسبت به بافت منطقه می‌دانند.

از آخرین قیمت آپارتمان در متراژ یاد شده حاکی است در حال حاضر خط قرمز قیمت‌ها در شمال و شمال غرب تهران حول ۵ میلیون تومان، در غرب ۳ میلیون تومان، در شرق نزدیک به ۳ میلیون تومان و در بهترین نقاط مرکزی شهر حداقل ۴ میلیون تومان، متغیر است.

در سامانه ایران‌فایل تعداد املاک مسکونی فروشی که قیمت پیشنهادی آنها با رنگ قرمز منعکس شده است، نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است که این نشان‌دهنده پذیرش تدریجی رشد قیمت از سوی خریداران می‌تواند باشد.

قیمت‌های با رنگ‌قرمز در این سامانه به معنی بالابودن قیمت یک ملک در مقایسه با متوسط قیمت منطقه است.

 

دنیای اقتصاد

 

    نظرات