شهر ارومیه نیاز به خط آسمان دارد/استفاده از ظرفیت نظام مهندسی در کنترل ساخت و سازها/مسایل سیاسی حاکم بر مدیریت شهری ارومیه همه امورات در آن را تحت شعاع قرار داده است/تشکیل کارگروه طرح جامع با سازمان

شهردار ارومیه با تاکید به وجود ضابطه در حوزه ساخت وسازهای شهری، گفت:  شهر ارومیه نیاز به خط آسمان دارد.

به گزارش ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  دکتر حسین مهدی زاده در نشست جمعی از نخبگان بسیجی سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان غربی مدیریت شهری را یک مدیریت فراگیر و مدیریت در میدان عنوان کرد و گفت: مدیریت شهری به لحاظ حاکمیتی پایین ترین سطح مدیریتی در شکل حاکمیتی و به لحاظ شکل و ساختار مدیریتی هم به مثابه دولت یعنی از سیستم درآمد و هزینه تبعیت می کند.
وی با اشاره به انجام مطالعات و طرح های توسعه شهری، اظهار کرد:  در سطح دنیا طرح ها و مطالعات در حوزه مدیریت شهری بر مبنای نیازهای مردم انجام می شود  البته قبل از انجام این مطالعات،  آگاهیهای لازم به مردم درباره تمام مباحث ارایه می شود.
دکتر مهدی زاده دلیل بروز برخی مشکلات آتی در حوزه های شهری را وجود ایراد ها در ساختار عنوان و به طرح تفصیلی شهر ارومیه اشاره کرد و گفت:  مطالعه طرح تفصیلی ارومیه بیش از هفت سال به طول انجامیده و اکنون ضوابط اجرایی آن منجر به بروز مشکلاتی شده که این مهم یکی از دغدغه های اصلی مدیریت شهری بوده و پیگیر  رفع مشکلات موجود است.
به گفته وی از لحاظ سلسه مراتب ضوابط اجرایی طرح های  توسعه شهری، ضوابط اجرایی طرح جامع به عنوان یک ضابطه بالا دست برای طرح تفصیلی است یعنی ضوابط طرح تفصیلی که به صورت مفصل تر نوشته می شود باید در ذیل طرح جامع باشد که اکنون آن نیست.
شهردار ارومیه تاکید کرد:  ضوابط و مقررات  طرح تفصیلی باید معقول، متوازن و متعادل باشد.
وی با اشاره به کسب درآمدها از محل پروانه های ساخت،  عنوان کرد:  سیاست  بنده این است که به طرف کسب درآمد از کانال پروانه ساخت حرکت نشود و به این مهم نگاه ویژه دارم چرا که پروانه تابعی از یک سری مسایل و حوادث سیاسی و اقتصادی در جامعه است.
شهردار ارومیه با بیان اینکه شهردای ارومیه به دنبال ساخت وسازهای بی قید و شرط نیست، اظهار کرد:  باید در حوزه ساخت وسازها ضوابط وجود داشته باشد و در این راستا  شهر ارومیه نیاز به خط آسمان دارد.
وی  ادامه داد:   از برنامه های دیگر بنده این است که عدالت در حوزه ارجاع و توزیع نقشه ها تحقق یابد و این هم مستلزم تحقق شهرداری الکترونیک است.
دکتر مهدی زاده با بیان این که  شهر هوشمند الزماتی دارد، گفت:  یکی از الزمات اولیه شهر هوشمند دستیابی به شهرداری الکترونیک است که منجر  به کاهش هزینه ها و ترافیک می شود.
وی اظهار کرد: همچنین جهت عملیاتی شدن در حوزه ارجاع و توزیع عادلانه نقشه نیاز به برگزاری جلسات تخصصی با جامعه مهندسین و انجام چکش کاری های لازم است‌.
به گفته دکتر مهدی زاده  به مدیریت شهری نمی توان تک بعدی نگاه کرد چرا که آن چند وجهی است.
وی ابراز کرد: متاسفانه در مدیریت شهری ارومیه نگاه های سیاسی به آن همه چیز  را تحت شعاع قرار داده است.
دکتر مهدی زاده گفت:  دلیل آن که در بخش های مختلف سرگردانیم این است که برنامه ریزی ها بخشی است که ضرر این نوع  برنامه ریزیها در لایه های پایین جامعه دیده می شود .
وی بر پیشنهاد تشکیل یک اتاق فکر مشترک  مطرح شده در جلسه اشاره و گفت: از تشکیل چنین اتاق فکری جهت پیشبرد اهداف استقبال می کنیم و اینکه مدیریت شهری نمی تواند خود را در فضایی جدا از جامعه مهندسی و همچنین اقشار مختلف تصور کند و چون مدیریت شهری  بیشترین ارتباط را با نظام مهندسی دارد باید تلاش ها بر آن معطوف شود که هم سو با نظام مهندسی به جلو گام برداشت .
شهردار ارومیه گفت:  صددرصد از ظرفیت نظام مهندسی در کنترل ساخت و سازها استفاده خواهیم کرد.
وی با تبریک هفته بسیج به اعضای سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان، اظهار کرد:  ان شالله بسیج وار سعی خواهیم کرد برخی پیشنهادات و درخواست مطرح شده در  نشست را با هدف توسعه و عمران شهری تحقق بخشیم.
شهردار ارومیه در این نشست به تشکیل کارگروه در خصوص طرح جامع با سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری جهت همفکری و برداشتن گام های مثبت در این خصوص اشاره کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات