ضرورت پایداري و پایایی زیرساخت‌های صنعت آب  و برق

ضرورت پایداري و پایایی زیرساخت‌های صنعت آب و برق

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "احمدرضا خسروی"، با اعلام این خبر گفت: امروزه به دلیل وابستگی بسیاري از زیرساخت‌ها و فعالیت‌ها به آب و برق، لزوم تداوم و پایداري در تأمین این دو، به عنوان یک اصل، حیاتی و ضروري است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، آسيب پذيري سامانه‌ها، تأسيسات، فرايندها و زيرساخت‌هاي مرتبط با آنها در شرکت‌های تابعه وزارت نیرو و نيز پتانسيل بالقوه تهديدات طبيعي، صنعتي و انسان ساخت را از بزرگترين چالش‌ها و موانع پيشروي فعاليت شركت‌هاي تابعه وزارت نیرو برشمرد و بیان داشت: ضرورت پایداری و پایایی آب و برق سبب می‌شود تا برنامه‌ريزي پيشگيرانه و تمرين وظايف محوله در شرايط اضطراري از سوی دستگاه‌های خدمت‌رسان آب و برق اهمیت دوچندان پیدا کند.
سخنگوی مانور بحران آب و برق در منطقه مرکز و جنوب کشور ادامه داد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت نیرو، به منظور مقابله با تهدیدات متعدد طبیعی و غیر طبیعی و به هنگام سازي ظرفيت‌هاي مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و همچنین بخاطر زلزله خیز بودن استان فارس، مانور زلزله برای منطقه مرکزی جنوب و استان‌های همجوار به عنوان استان‌های یاری رسان تشخیص داده شد.
این مقام مسئول، خاطرنشان کرد: در جهت هماهنگی، انجام وظایف و مسئولیت‌های محوله طبق شرح اقدامات اجرایی مانور، کمیته‌های تخصصی شامل کمیته برنامه‌ریزی، کمیته عملیات، کمیته پشتیبانی، کمیته ایمنی (HSE )، کمیته امنیت و کمیته اطلاع رسانی مانور تشکیل شده‌اند.
خسروی، تصریح کرد: بی‌تردید برگزاری مانور‌های تمرینی آموزشی مدیریت بحران می‌تواند در ارتقای آمادگی و افزایش تاب‌آوری شرکت‌های صنعت آب و برق استان فارس در زمان مواجهه با تهدیدات و مخاطرات و سنجش کارآمدی و ارتقای هماهنگی و سطح دانش و مهارت کارکنان نقش بسزایی خواهند داشت.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات