تامین 20 میلیون متر مکعب آب صنعت گلستان از سدهای استان/ سامانه استقرار آب صنعت در حال مطالعه است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سیدمحسن حسینی" در این دیدار با بیان اینکه آبان امسال هفتاد و یکمین سالگرد تاسیس ایستگاه هیدرومتری و هواشناسی حوضه گرگانرود است، گفت: مقرر شد این موضوع نماد مطالعات در شرکت آب منطقه‌ای گلستان تلقی و هر ساله سالگشتی برای آن گرفته شود.
وی افزود: یکی از مباحثی که مقرر است پیگیری شود تخصیص شرب و صنعت از سد نرماب به عنوان بزرگترین سد آب شرب استان است.
حسینی افزود: در نظر است برای افق میان مدت و بلندمدت، سامانه جامع آب شرب استان را ایجاد و از منابع مختلف، شرب استان را با این سامانه یکپارچه پوشش دهیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان بیان کرد: تاکنون در کنار سدهای استان، صنعتی مستقر نشده و با اجرای سامانه استقرار آب صنعت در استان، قرار است 20 میلیون متر مکعب از سدهای بوستان، گلستان و نرماب در گنبد تصفیه و به شمال استان انتقال یابد و برای جبران کسری آب صنعت استان نیز به دنبال مجوز از آب دریا هستیم.
"غلامعلی شاه حسینی" معاون مطالعات پایه و تخصیص حوضه آبریز اترک و حوضه‌های شمالی در این جلسه گفت: مطالعات و آمار و اطلاعات این بخش مبنای همه برنامه‌های شرکت‌های آب منطقه است.
وی افزود: تامین بخشی از اعتبارات مطالعات از محل جاری، خرید تجهیزات مطالعات از محل‌های مختلف و برگزاری کارگاه‌های آموزشی متصدیان مطالعات در استان از جمله اقدامات مثبت در سال جاری بوده است که جای تقدیر دارد.
شاه حسینی تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی، کمبود خودرو، تامین هزینه‌های مطالعات از بخش طرح و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان این بخش از محل مشاور و پیمانکاران طرح از جمله موضوعات و مشکلات این حوزه است که نیاز است توجه بیشتری نسبت به آن صورت گیرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات