فعالیت ۸۰۰ مهندس دارای پروانه در چالوس

فعالیت ۸۰۰ مهندس دارای پروانه در چالوس

http://www.bananews.ir/رئیس دفتر نمایندگی نظام مهندسی چالوس با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ مهندس در سطح نظام مهندسی داریم، گفت: از این تعداد حدود ۸۰۰ مهندس متعلق به شهرهای چالوس و هچیرود و دارای پروانه اشتغال هستند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جشن بزرگ روز مهندس و گرامیداشت خواجه نصیرالدین طوسی به همت دفتر نمایندگی نظام مهندسی و کانون مهندسان شهرستان چالوس صبح امروز با حضور نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس و تنی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی، جمع کثیری از مهندسان و خانواده‌های آنان در محل سینما جهان‌نمای چالوس برگزار شد.

در این مراسم که با اجرای زیبای تنی چند از هنرمندان به‌نام کشور همراه بود برای نخستین بار خانواده مهندسان شهرستان در محیطی باشکوه و شاد گردهم آمدند و روزی به یادماندنی را رقم زدند.

رئیس دفتر نمایندگی نظام مهندسی چالوس در این مراسم با تبریک روز مهندس به همکاران خود، برپایی چنین جشنی را از آرزوهای دیرینه خود عنوان و تصریح کرد: امیدوارم این جشن از این پس و همه ساله در روز مهندس به نحو شایسته برگزار شود و این دینی است که خانواده بزرگ مهندسان برگردن ما دارند.

علی محمودپور با بیان اینکه دانش مهندسی از جلوه‌های باشکوه و دیرینه تمدن پارسی و آمیخته با شعر و هنر و هندسه است افزود: تمدن ایران از گذشته حتی در دوران اسلام نقش بی‌بدیل مهندسی همواره جزء درخشنده‌ترین نقش‌ها و تاریخ‌ساز در تارک تمدن باستانی ایران اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: امروز اگر به کاخ‌های سربه فلک کشیده، آتشکده‌ها و مساجد ایران اسلامی رجوع کنیم نقش ارزشمند مهندسی در سازه‌ها متبلور است، آنچه که تمدن ایران را از علوم مهندسی بسیاری از تمدن‌ها متمایز ساخته پیوند است که این شاخه از علم با فلسفه و عرفان و ادبیات عجین گشته که این نقش را در افسانه‌ها و اشعار پارسی می‌توان بدان پرداخت.

محمودپور با گرامیداشت خواجه نصیرالدین طوسی، وی را از بانفوذترین چهره‌های تاریخ فکری اسلامی دانست و گفت: اندیشمندان مختلفی داشتیم، اما نگاه تیزبین این دانشمند بزرگ با ایجاد کتابخانه‌ای با بیش از ۴۰۰ هزارجلد کتاب برای استفاده اندیشمندان و دانش‌پژوهان نشان‌دهنده جایگاه ارزشمند مهندسین است.

رئیس نظام مهندسی چالوس در ادامه با بیان اینکه در حوزه بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ مهندس در سطح نظام مهندسی داریم، گفت: از این تعداد حدود ۸۰۰ مهندس متعلق به شهرهای چالوس و هچیرود و دارای پروانه اشتغال هستند، ضمن اینکه مهندسان دیگری نیز در تلاش اخذ پروانه داریم که به‌زودی به این لیست اضافه می‌شوند.

وی در پایان اذعان داشت: امیدوارم با همت و حضور پرشور مهندسی در عرصه‌های مختلف در شکوفایی و آبادانی منطقه نقش خود را به بهترین نحو ایفا کنند.

 

    نظرات