سد شهدای تنگه حمام کرمانشاه تا پایان سال آبگیری می‌شود

سد شهدای تنگه حمام کرمانشاه تا پایان سال آبگیری می‌شود

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای غرب کشور، سال ۹۰ را سالی پربار برای طرح‌های این شرکت دانست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس محمد کهریزی در توضیح این مطلب با اشاره به اینکه در سال جاری عملیات اجرایی چند سد مخزنی در استان کرمانشاه آغاز شد و در حال اجرا است، گفت: همچنین حدود ۳۹ هزار هکتار از شبکه‌های اصلی پایاب سدها و عملیات اجرایی ایجاد شبکه‌های کشاورزی نیز در دست اقدام است.

وی افزود: در سطح ۲۲ هزار هکتار از شبکه‌های فرعی دارای برنامه‌های خاص هستیم که می‌توان گفت از استان‌های پیشرو در این زمینه محسوب می‌شویم.

وی در ادامه گفت: در سال جاری دو سد مخزنی زاگرس و سد آزادی آبگیری شد و سد شهدای تنگه حمام نیز در آستانه آبگیری است.وی اظهار امیدواری کرد که این سد تا پایان اسفند ماه به مرحله آبگیری برسد. کهریزی افزود: در کنار اقدامات فوق شرکت آب منطقه‌ای استان عملیات آبرسانی شهرهای استان از جمله طرح بزرگ انتقال آب از سد گاوشان به شهر کرمانشاه را در دست اجرا دارد که طی سال گذشته و ۹ ماه سال جاری بیش از ۵۵ کیلومتر از خط اصلی ۱۶۰۰ و ۱۴۰۰ میلی‌متر سامانه انتقال به انجام رسیده و حدود ۱۵کیلومتر از خط اصلی انتقال از تونل گاوشان تا شهر کرمانشاه باقی مانده که هم‌اکنون در دست اقدام است. وی ادامه داد: ادامه آبرسانی به شهر سنقر از سد سلیمان شاه نیز از دیگر طرح‌های در دست اقدام است.مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای غرب گفت: ادامه عملیات آبرسانی به شهر پاوه از چشمه هانی کوان از دیگر اقدام‌های شرکت در سال جاری بوده که کماکان در دست اقدام است و در کنار این کارها تکمیل و مطالعه تعدادی دیگر از سدهای استان به تعداد ۱۵ سد مخزنی نیز در حال اجرا است. وی در ادامه درباره طرح‌های دهه فجر گفت: عملیات اجرایی حدود ۵ هزار هکتار شبکه‌های سد سلیمان شاه و تعداد دیگری از سد ها در این ایام آغاز شد.

 

 

    نظرات