شهرداری مجری مصوبات شورای ترافیک بوده و تصمیم گیر نیست/ امکان تقسیط عوارض نوسازی و پسماند/ ماهانه 120 میلیاردریال برای جمع آوری و مدیریت پسماند هزینه می شود

قائم مقام شهردار ارومیه گفت: ماهانه 120 میلیارد ریال برای جمع آوری و مدیریت پسماند هزینه می شود.

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، غلامرضا عدل دوست در دیدار مردمی با اهالی منطقه شهرک شهریار در مسجد امام خمینی(ره) اظهار کرد: حقوق شهروندای حق هر شهروندی است و وظیفه شهرداری رسیدگی به مشکلات محلات مختلف و خدمتگذاری بی منت، صادقانه و عدالت محور باشد.
وی افزود: شهروندان نیز وظایفی دارند که تکالیف شهروندی هستند که مشارکت آنها در امور شهر است و شهروندان باید به شهرداری در مدیریت شهر کمک کنند.
قائم مقام شهردار ارومیه گفت: تکالیف شهروندی اگر به فراموشی سپرده شود و شهرداری نتواند به درآمد لازم برسد نمی تواند خدمات بهینه را برای شهروندان ارائه دهد و از این رو پرداخت عوارض مختلف شهرداری باید در اولویت امور قرار گیرد.

عدل دوست تصریح کرد: همانطور که شهرداری وظیفه دارد خیابان طراحی کند و معابر را بازگشایی و نگهداری کند شهروندان نیز در پرداخت عوارض نوسازی باید به یاری مدیریت شهری بیایند.
وی تأکید کرد: در ارومیه از سال 1349 عوارض نوسازی اخذ می شود و سالانه اگر پرداخت نشود شامل 9 درصد جریمه تاخیر نیز می شود.
عدل دوست با اشاره به هزینه های بسیار بالای مدیریت شهری جهت اداره شهر ادامه داد: تنها جمع آوری و حمل زباله نیازمند 12 میلیاردتومان هزینه ماهانه است اما مشارکت شهروندان در این راستا ضعیف است و اگر عوارض این حوزه به موقع پرداخت شود شهرداری نیز می تواند خدمات بهینه تری را ارائه کند.
وی تصریح کرد: عدم پرداخت به موقوع عوارض نوسازی و پسماند موجب انباشت هزینه های سالیانه، جریمه تاخیر و در نتیجه زیاد دیده شدن عوارض مذکور می شود.
عدل دوست اظهار کرد: عوارض نوسازی و پسماند در صورتی که از یک میلیون تومان بالاتر باشد امکان تقسیط برای شهروندان وجود دارد.
قائم مقام شهردار ارومیه در پاسخ به انتقاد شهروندان از شهرداری مبنی بر ازدیاد دوربرگردان در بلوار استاد شهریار گفت: شهرداری مجری مصوبات شورای ترافیک است و به تنهایی حق تصمیم گیری در این راستا ندارد و تنها می توانیم درخواست های شهروندی را به اطلاع این شورا برسانیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات