اهدای 90 سامانه‌ مولد برق خورشیدی قابل حمل به عشایر شهرستان دشتی بوشهر

اهدای 90 سامانه‌ مولد برق خورشیدی قابل حمل به عشایر شهرستان دشتی بوشهر

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "غلامرضا حشمتی" مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در این آیین که با حضور نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه و فرماندار شهرستان دشتی، فرمانده بسیج عشایر سپاه امام صادق (ع) استان، مدیرکل امور عشایر استان و شورای عشایر شهرستان برگزار شد، گفت: جامعه هدف اهدای سامانه مولد برق خورشیدی در استان بوشهر، عشایر شهرستان‏‌های دشتستان، دشتی، تنگستان، جم، بوشهر، دیلم و دیر هستند که در قالب مرحله نخست طرح ۴۵۰ سامانه به عشایر استان اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای فاز دوم اهدای ۲۴۰ مولد خورشیدی دیگر نیز تدارک دیده شده است، بیان کرد: اهدای سامانه‌های مولد برق خورشیدی گامی بلند برای ترویج استفاده عشایر از انرژی پاک است و این مهم در مشارکت عشایر برای حفاظت بهینه از محیط زیست پیرامونی خود موثر است.

حشمتی ادامه داد: شهرستان دشتی اکنون قطب اصلی نیروگاه‌های تولید برق خورشیدی  جنوب کشور است که توانسته سهم مهمی را برای تامین برق شبکه سراسری ایفا کند.

وی گفت: ترویج استفاده از سامانه‌های خورشیدی و انرژی پاک از رویکردهای راهبردی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر است که در این راستا از سرمایه‎گذاران به طور ویژه حمایت می‎شود.

حشمتی یادآور شد: در این زمینه دشت پلنگ از توابع بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی اکنون با میزبانی از یکی از بزرگترین نیروگاه‌های برق به قطب تولید برق خورشیدی بوشهر تبدیل شده که رهاورد آن کاهش فشار به شبکه، ثبات و پایداری در برق روستاهای این بخش و تحقق جهش تولید است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات