تکمیل نخستین واحد نیروگاه جدید ری تا سال 1403/ پست GIS نیروگاه سال آینده برق‌دار می‌شود

تکمیل نخستین واحد نیروگاه جدید ری تا سال 1403/ پست GIS نیروگاه سال آینده برق‌دار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حمیدرضا عظیمی" در جریان بازدید از روند ساخت نیروگاه جدید ری با اشاره به اینکه نیروگاه فعلی ری در دهه 50 شمسی با ظرفیت تولید بیش از یک‌هزار مگاوات احداث شده است، گفت: در حال حاضر این مجموعه با 21 واحد توربین گازی به ظرفیت 500 مگاوات و راندمان پایین در حال فعالیت است.
معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی با اشاره به برنامه شرکت برق حرارتی برای برچیدن واحدهای گازی قدیمی و راندمان پایین نیروگاه ری، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته یک بلوک سیکل ترکیبی هزار مگاواتی کلاس اف راندمان بالا جایگزین واحدهای قدیمی نیروگاه فعلی ری خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر احداث پست GIS نیروگاه توسط پیمانکار در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: تجهیزات پست سفارش‌گذاری و فعالیت‌های ساختمانی آن نیز آغاز شده است و مطابق با برنامه زمان‌بندی به مروز تجهیزات پست وارد مجموعه شده و عملیات نصب و راه‌‌اندازی آن آغاز خواهد شد.
عظیمی با اشاره به اینکه این پست سال آینده برق‌دار می‌شود، گفت: نیروگاه ری کمک شایانی به شبکه برق جنوب تهران می‌کند؛ بدین منظور بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته واحد اول این نیروگاه جدید راندمان بالای کلاس اف تا پیک سال 1403 وارد مدار می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات