اجرای 71 پروژه اصلاح شبکه برق روستایی در سیستان و بلوچستان

اجرای 71 پروژه اصلاح شبکه برق روستایی در سیستان و بلوچستان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سجاد حیدری" اظهار داشت: نصب 215 دستگاه ترانسفورماتور و احداث 379 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط در قالب این پروژه‌ها دیده شده است.
وی ادامه داد: همچنین طی تفاهم‌نامه بنیاد مستضعفان و شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان کار اصلاح شبکه برق 159 روستا با اعتبار حدود 21 میلیارد تومان و با نصب 204 دستگاه ترانس و احداث 27 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط در حال اجرا است.
مجری طرح توزیع برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان به پروژه‌های برق‌رسانی روستایی این استان اشاره کرد و افزود: پروژه برق‌رسانی به 9 روستای این استان با اعتبار 12 میلیارد و 600 میلیون تومان و با نصب 11 ترانس و احداث 34 کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف در حال انجام است.
وی با بیان اینکه 23 پروژه اصلاح و بهینه سازی شبکه برق روستایی با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان از ابتدای سالجاری تاکنون دراین استان انجام شده است، ادامه داد: نصب هفت دستگاه ترانسفورماتور، احداث 17 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و احداث 16 کیلومتر شبکه فشار متوسط از جمله اقدامات انجام شده برای این تعداد پروژه است.
مجری طرح توزیع برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در ادامه به طرح‌های پیشنهادی این دفتر در حوزه اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های برق روستایی نیز اشاره کرد و گفت: 24 پروژه با احداث 42 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و با اعتباری حدود 15 میلیارد تومان در بخش پیشنهادی این دفتر جهت اجرا پیش بینی شده است.
حیدری تعداد روستاهای برق‌دار سیستان و بلوچستان را پنج هزار و 470 روستا عنوان کرد و ادامه داد: تعداد خانوار بهره‌مند روستایی از نعمت برق مطمئن در این استان 250 هزار خانوار است.
مجری طرح توزیع برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 99.81 درصد روستاهای دارای مجوز این استان از نعمت برق پایدار برخوردار هستند، تصریح کرد: روستاهای باقی مانده به دلیل عدم صدور مجوزات قانونی از مراجع ذیصلاح متولی اراضی، امکان برق‌رسانی به آنها وجود ندارد که درصورت اخذ مجوز به سرعت برق‌رسانی خواهند شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات