15 مگاوات صرفه‌جویی؛ نتیجه مدیریت مصرف انرژی در ادارات پایتخت

15 مگاوات صرفه‌جویی؛ نتیجه مدیریت مصرف انرژی در ادارات پایتخت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مسعود عزیزی" در این رابطه افزود: ادارات تهران، سهم قابل توجهی از مصرف برق را به خود اختصاص داده است که تاکنون با فعالیت‌هایی که در این حوزه انجام شده، 15 مگاوات صرفه‌جویی در بخش نهادهای اداری، حاصل شده است و پیش‌بینی می‌شود در پایان این طرح شاهد 30 مگاوات صرفه‌جویی در مشترکان اداری پایتخت باشیم.
وی با اشاره به برخی راهکارهای اعلام شده به ادارات گفت: دمای حداکثر 18 درجه در فضاهای بسته، خاموش بودن موتورخانه و تاسیسات از ساعت 14 تا 7 صبح روزهای میانی هفته و اعمال این خاموشی در تمام ساعات روزهای تعطیل، کاهش روشنایی در محیط داخلی و استفاده از نور طبیعی و تعدیل تابلوهای تبلیغاتی از جمله این موارد است که با بررسی داده‌های کنتورهای هوشمند می‌توان تاثیر تعدیل روشنایی در ادارات را ارزیابی کرد.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، به بازدیدهای میدانی گروه‌های ارزیاب این شرکت اشاره کرد و گفت: از مجموع 5000 نهاد خصوصی، دولتی، مراکز آموزشی دانشگاه‌ها و مدارس، تاکنون 1500 مورد بازدید میدانی صورت گرفته است.
وی در پایان بر لزوم صرفه‌جویی در زمستان تاکید کرد و افزود: صرفه‌جویی در تابستان فقط در ساعات اوج بار صورت می‌گرفت ولی در زمستان به‌دلیل استفاده از وسایل گرمایشی، لازم است این صرفه‌جویی در تمام طول شبانه‌روز صورت گیرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات