کاهش قیمت خرید و اجاره مسکن در استان تهران و البرز

کاهش قیمت خرید و اجاره مسکن در استان تهران و البرز

http://www.bananews.irمعاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که افتتاح واحد‌های مسکونی در استان تهران و البرز باعث کاهش قیمت خرید و فروش مسکن و اجاره می‌شود، خاطرنشان کرد: سیاست وزارت راه و شهرسازی در سال آینده اجرای مسکن مهر به شیوه‌ی خودمالکی و حمایت از ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد اصغری مهرآبادی _ رییس سازمان ملی زمین و مسکن _ در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در کل کشور یک میلیون و ۸۳۲ هزار واحد سهمیه مسکن مهر طی سال‌های ۸۹ و ۹۰ بوده است، اظهار کرد: از این تعداد بالغ بر یک میلیون واحد در مرحله‌ی نازک‌کاری و ۶۵۰ هزار واحد تکمیل شده است.

وی در ادامه افزود: سهمیه سازمان ملی زمین و مسکن که مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت را مدیریت می‌کند، ۹۷۰ هزار واحد است که از این تعداد ۳۷۰ هزار واحد تکمیل و ۲۰۰ هزار واحد افتتاح شده است.

مهرآبادی با بیان این‌که در هفته جاری در استان‌های تهران، گیلان و البرز تعدادی واحد افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: طی دوسال گذشته به‌طور مداوم و مستمر هر ۱۵ روز یکبار افتتاح واحد‌های مسکونی داشته‌ایم.

وی افزود: در استان تهران تا پیش از نوروز در دو مرحله ۲۰ هزار واحد را با حضور مقامات ارشد کشوری افتتاح می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با توجه به پیشرفت مناسب مسکن مهر که موجب عرضه‌ی بالای مسکن شده است، طی سه سال گذشته قیمت مسکن مهار شده است.

وی با تاکید بر این‌که عرضه‌ی واحد‌های مسکونی در استان‌ تهران و البرز به‌طور قطع باعث کاهش قیمت می‌شود، اظهار کرد: تلاش داریم تا پایان سال ۹۱ کلیه‌ی پروژه‌هایی که قرار‌داد آنها منعقد و مراحل ساختشان آغاز شده است، تکمیل شود.

مهرآبادی به تاثیر افتتاح واحد‌های مسکونی بر نرخ اجاره اشاره و اظهار کرد: با افتتاح ۲۰ واحد مسکونی در تهران و ساکن‌شدن متقاضیانی که اکثرا مستاجر هستند، ۲۰ هزار واحد تخلیه می‌شود و در نتیجه تعداد خانه‌هایی که برای اجاره عرضه می‌شوند، افزایش یافته و قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره‌ی سهمیه مسکن مهر سال ۹۱ تصریح کرد: سیاست وزارت راه و شهرسازی در سال آینده اجرای مسکن مهر به شیوه‌ی خودمالکی و حمایت از ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده است، اما علاوه بر آن ۱۲۰ هزار واحد در شهرهای کشور و ۳۰ هزار واحد نیز در شهرهای جدید نیز به روش تفاهم‌نامه سه‌جانبه قرار‌داد منعقد می‌شود.

رییس سازمان ملی زمین و مسکن در پایان اظهار کرد: سهمیه مسکن مهر سال آینده ۸۰۰ هزار واحد است تا مجموع ساخت‌وساز‌ها طی سه‌سال به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد برسد.

 

 

    نظرات