تعطیل شدن ۶۰ کارگاه تولید موزاییک درمشهد در سال جاری

تعطیل شدن ۶۰ کارگاه تولید موزاییک درمشهد در سال جاری

http://www.bananews.irرییس اتحادیه موزاییک و بلوکه‌سازان مشهد از عدم افزایش قیمت موزاییک در سال جاری خبر داد و گفت: مسکن مهر و ساختمان‌های ارزان قیمت از موزاییک بیشترین استفاده را دارند، در دیگر موارد متقاضی نداریم و تولید موزاییک نیز کم شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) غلامرضا طهان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در دو سال گذشته حدود ۳۰۰ عضو داشتیم و در حال حاضر ۱۱۰ عضو بیشتر نداریم و هم اکنون ۲۵ کارگاه فعال در حد استاندارد در مشهد وجود دارد و دیگر کارگاهها شرایط لازم را برای اخذ استاندارد ندارند.

وی در خصوص علت تعطیلی‌ واحدهای صنعتی، گفت: کارگران در این رشته کاری از نظر مالی ضعیف هستند و شهرداری با خارج کردن واحدهای تولیدی از حریم شهر، باعث تعطیل شدن برخی کارگاهها شده است.

رییس اتحادیه موزاییک و بلوکه‌سازان مشهد در ادامه یادآور شد: امسال در حدود ۳۰ کارگاه موزاییک‌سازی به علت فرسودگی و ۳۰ کارگاه دیگر نیز به علت نداشتن استاندارد دایمی تعطیل شده‌اند.

طهان‌پور افزایش قیمت برق را از دیگر مشکلات این واحدهای صنفی دانست و خاطرنشان کرد: کمبود کارگر از دیگر مشکلات کارگاههای تولیدکننده موزاییک در استان است و در حال حاضر کارگران ایرانی نیز به علت سختی کار حاضر به فعالیت در این کارگاه‌ا نیستند.

 

    نظرات