سیمای نامناسب شهری مانع جذب گردشگر است

سیمای نامناسب شهری مانع جذب گردشگر است

http://www.bananews.ir/رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی استان کرمان گفت: کارشناسان سیمای مبلمان شهری کرمان را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در جذب گردشگر این استان عنوان کرده‌اند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید محمدابراهیم علوی امروز در گفت‌و‌گو با فارس در کرمان با اشاره به مناسبت‌های محلی استان کرمان از جمله فصل برداشت گلاب، گردو، پسته و خرما اظهار داشت: می‌توان با کمک فرمانداران و مسئولان محلی نسبت به برگزاری جشنواره‌های متعدد در این مناسبت‌ها اقدام کرد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره‌ها را توسعه صنعت گردشگری و جلب افکار عمومی به استان کرمان در داخل و خارج از کشور عنوان کرد و بیان داشت: این چنین برنامه‌هایی سبب جذب گردشگر می‌شود که برای بازدهی مطلوب همکاری همه جانبه آژانس‌داران، هتل‌داران، شرکت‌های حمل و نقل و ... را می‌طلبد.

علوی به سیمای نامناسب شهری کرمان اشاره کرد و افزود: اتاق بازرگانی در نظرخواهی از کارشناسان و گروه‌های مرتبط در این زمینه به کرمان دعوت شدند به این نتیجه رسیده است که سیمای مبلمان شهری یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در جذب گردشگر است.

وی با اشاره به اینکه مذاکراتی در زمینه رفع این مشکل با استانداری، شهرداری و اصناف انجام شده است، تصریح کرد: قدمت استان تاریخی کرمان و هویت معماری آن در هیچ‌کدام از خیابان‌ها دیده نمی‌شود و این وضعیت زیبنده نام کرمان نیست.

علوی عنوان کرد: عدم مناسب‌سازی سیمای ورودی شهر در راه ‌آهن، پایانه مسافربری و عدم رسیدگی به اماکن گردشگری در مورد نظافت و دفع زباله موجب شده که نام کرمان و کرمانی زیر سئوال رود.

وی از راه‌اندازی پرواز کرمان به مشهد و کوالالامپور در ۲۰ اسفند ماه جاری خبر داد و ابراز داشت: تاکنون هواپیمایی ماهان پرواز مشهد به کوالالامپور را با ۳۰ درصد صندلی خالی انجام می‌داد که با پیگیری‌های اتاق بازرگانی این خط پروازی از این به بعد از کرمان انجام می‌شود و در صورت استقبال شهروندان در آیندهای نزدیک پرواز مستقیم کرمان به کوالالامپور راه‌اندازی می‌شود.

علوی انتشار دو ویژه‌نامه در زمینه معرفی ظرفیت‌های گردشگری را از جمله فعالیت‌های اتاق بازرگانی در زمینه توسعه صنعت گردشگری عنوان کرد و ابراز داشت: همچنین فیلم‌ها و کلیپ‌های مختلفی در این زمینه تهیه شده که در ایام نوروز از شبکه اول سیما پخش می‌شود.

 

    نظرات