۱۵ تا ۷۰ درصد منازل راور خسارت دیدند

۱۵ تا ۷۰ درصد منازل راور خسارت دیدند

http://www.bananews.ir/فرماندار راور گفت: زمین لرزه ۵٫۴ ریشتری شب گذشته راور موجب خسارت ۱۵ تا ۷۰ درصدی به منازل شهری و روستایی این شهرستان شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد شریفی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به زلزله دوشنبه شب این شهرستان اظهار داشت: از مجموع حدود ۷ هزار واحد مسکونی شهر راور، ۲ هزار و ۳۰۰ واحد پیش از این نوسازی شده بود که مابقی آنها در اثر زلزله آسیب دیدند به طوری که برخی از آن‌ها غیر قابل سکونت هستند.

وی از خسارت ۱۵ تا ۷۰ درصدی ساختمان‌های غیر‌مقاوم اداری شهر، آسیب ۶۰ تا ۹۰ درصدی قنات‌ها و چاه‌های کشاورزی بخش مرکزی، ترکیدگی لوله‌ها بر اثر پوسیدگی، خسارت ۷۰ درصدی شبکه آب شهری و روستایی و آسیب ۴۵ درصدی به شبکه برق راور خبر داد.

شریفی افزود‌: کلاس درس ۱۰ مدرسه فرسوده روستایی و شهری نیز به علت خسارت شدید امروز در فضای آزاد تشکیل شده است.

وی گفت‌: لرزش زمین ۸۰ درصد آسفالت شهری و ۴۰ درصد به راه روستایی آسیب رسانده است.

شریفی عنوان کرد: همچنین بخشی از سیل‌بند خاکی غرب شهر راور به طول پنج کیلومتر و با ظرفیت گنجایش یک میلیون متر‌ مکعب آب‌ به دلیل زلزله شب گذشته خسارت دیده و موجب سرازیر شدن آب به سمت شهر شده است.

فرماندار راور خاطرنشان کرد: این بند خاکی بلافاصله با کمک نیروهای شهرداری و ستاد بحران خاکریزی و ترمیم شد.

وی افزود‌: شش نفر نیز همزمان با زلزله به علت خروج اضطراری از محل سکونت مصدوم شدند که در بیمارستان علی‌بن‌ابیطالب (ع) راور سر‌پایی مداوا شدند.

محمد جواد کامیاب معاون عمرانی استاندار کرمان امروز در بازدیدی که از محل‌های خسارت دیده‌ شهرستان راور داشت، خسارت اولیه را حدود ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرد و گفت: خسارت کلی متعاقبا اعلام می‌شود.

 

    نظرات