آنالیز قیمت جدید مسکن مهر به دولت ارائه شد

آنالیز قیمت جدید مسکن مهر به دولت ارائه شد

http://www.bananews.ir/رئیس کانون سراسری انبوه سازان گفت: پیشنهاد انبوه سازان برای ساخت مسکن مهر ۹۱ هر متر ۴۵۰ هزار تومان است در حالی که وزارت راه و شهرسازی بر روی قیمت ۳۰۰ هزار تومان تاکید دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ایرج رهبر در گفت و گو با فارس در پاسخ به این سوال که آیا انبوه سازان با دولت بر سر هزینه ساخت مسکن مهر سال ۹۱ به توافق رسیده اند گفت: هنوز قراردادی برای ساخت مسکن مهر سال ۹۱ با وزارت راه و شهرسازی به امضا نرسیده است،اما موضوعی که اهمیت دارد این است که رقم پیشنهادی انبوه سازان با رقم وزارت راه و شهرسازی فاصله دارد.

وی اضافه کرد:رقم پیشنهادی انبوه سازان برای هر متر مربع ۴۵۰ هزار تومان و رقم وزارت راه و شهرسازی برای هر متر ۳۰۰ هزار تومان است.

وی گفت:‌آنالیز‌های قیمتی را به وزارت راه و شهرسازی ارائه کرده‌ایم که ساخت هر متر مسکن بیش از ۴۵۰ هزار تومان باشد.

رهبر اضافه کرد: این آنالیز قیمت بر این اساس بوده است که تمام آیتم‌هایی که به ساخت و ساز و ساختمان باز می‌گردد گران شده و این گونه نمی‌شود که دستمزدها و نرخ سود بانکی بالا برود اما هزینه ساخت مسکن همان ۳۰۰ هزار تومان که مربوط به سال گذشته است باقی بماند.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان گفت: قرارداد ساخت ۲ میلیون واحد مسکوین مهر که در حال حاضر در کشور در حال ساخت است را با وزارت راه و شهرسازی با هر متر ۳۰۰ هزار تومان امضاء کرده ایم و آنرا انجام دادیم اما حال که همه آیتم‌ها افزایش یافته است پس باید این مبلغ ۳۰۰ هزار تومان نیز افزایش یابد.

رهبر افزود: پیشنهاد ساخت هر متر ۴۵۰ هزار تومان به وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است و این وزارتخانه در حال بررسی این قیمت است و هنوز جوابی ارائه نکرده است.

*پیشنهاد مدیریت کلی برای مسکن مهر خودمالکی در بافت فرسوده

رهبر با بیان اینکه به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد دادیم که برای بافت فرسوده یک مدیریت کلی باید ایجاد شود گفت:به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد دادیم که طرح مسکن مهر خودمالکی را در بافت‌های فرسوده فعال کنیم.

وی ادامه داد: کانون انبوه‌سازان در حال کار کارشناسی بر روی این موضوع است و جلساتی هم در این خصوص با مسئولان وزارت راه و شهرسازی در این خصوص برگزار کرده است که یک مدیریت کلی در بافت فرسوده انجام شود.

به گفته وی، در مسکن مهر خودمالکی همه چیز رقابتی می‌شود و ملک توسط متقاضی خواهد بود.

*باب مذاکره ایران و سوریه برای ساخت مسکن باز است

وی در خصوص درخواست سوریه از ایران برای ساخت مسکن در این کشور گفت: باب مذاکره ایران و سوریه در خصوص ساخت مسکن در سوریه هنوز باز است ولی هنوزجدی نشده است چرا که آنها همچنان بر سر قیمت پیشنهادی خود تاکید دارند اما به خوبی می دانیم که قیمت پیشنهادی سوریه بسیار پایین است.

 

    نظرات