مسکن‌مهر را «بیمه‌‌کیفیت» کنید

مسکن‌مهر را «بیمه‌‌کیفیت» کنید

http://www.bananews.ir/یک انبوه‌ساز با سابقه در ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر، با اشاره به اینکه ارزان‌سازی این آپارتمان‌ها شائبه افت کیفیت و نقص فنی در آنها را تقویت کرده، به دولت پیشنهاد کرد: کلیه واحدهای مسکونی‌مهر به بیمه‌کیفیت مجهز شوند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) داود آقانژاد در بازدید خبرنگاران از پروژه‌های مسکن‌مهر در اطراف تهران گفت: در پروژه‌ای که با ظرفیت بیش از ۳۰۰ واحدمسکونی در اسلام‌شهر ساخته‌ایم، واحدها با هزینه‌ای معادل ۴۰۰ هزار تومان –به ازای هر واحد- بیمه کیفیت شده‌اند؛ به طوری که با این بیمه به مدت ۱۰ سال در مقابل زلزله و بروز عیوب اساسی بیمه هستند.

وی تاکید کرد: بعد از پایان مدت بیمه ساکنان می‌توانند با همان هزینه مجددا ساختمان را بیمه کنند.وی افزود: زمانی که واحدهای مسکونی به بیمه کیفیت مجهز می‌شوند، شرکت‌های بیمه، مراحل ساخت و همچنین ویژگی‌های فنی سازه را کنترل دقیق می‌کنند و در صورتی که حائز نمره قابل قبول کیفی باشند، آن را بیمه می‌کنند بنابراین این اقدام باعث می‌شود واحدهای مسکونی با کمترین عیب و نقص تحویل متقاضیان شود.

مدیر شرکت آسا تدبیرسازان ادامه داد: مسکن مهر طرح خوبی است که به واسطه آن اقشار کم درآمد با آورده قابل قبول، صاحبخانه خواهند شد؛ اما همین ارزانی گاهی منشا شایعاتی می‌شود که معتقدم اگر شرکت‌های فعال در مسکن مهر کمیت را فدای کیفیت نکنند، نگرانی متقاضیان تا حد بسیار زیادی، رفع خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمام واحدهای مسکونی‌مهر در این پروژه ۳۵۰ واحدی دارای خدمات زیربنایی و روبنایی هستند و با درنظر گرفتن موقعیت مکانی این پروژه که در درون شهر است، می‌توان به این نتیجه رسید که افتتاح این واحدها تا پایان سال جاری واقعی است و مردم به محض افتتاح می‌توانند در آنها ساکن شوند. به گزارش دنیای اقتصاد پیشنهاد اجرای بیمه کیفیت برای مسکن‌مهر در حالی که این واحدها در آستانه واگذاری قرار گرفته‌اند می‌تواند بعد از ابلاغ از جانب وزارت راه و شهرسازی توسط سازنده‌ها اجرایی شود.

 

 

    نظرات