بامداد امروز  ۹ زمین لرزه پیاپی، مناطق مرزی ایران و عراق را لرزاند

بامداد امروز ۹ زمین لرزه پیاپی، مناطق مرزی ایران و عراق را لرزاند

http://www.bananews.ir/رخداد ۹ زمین لرزه پیاپی شامل دو زمین لرزه به بزرگی ۴٫۷ و ۴٫۵ در مقیاس امواج درونی زمین، بامداد امروز مناطقی از عراق و حوالی شهرهای دهلران و موسیان در استان ایلام را لرزاند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بنابر اعلام شبکه های لرزه نگاری مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، نخستین زمین لرزه به بزرگی ۴٫۵ در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت ۲ و ۴۸ دقیقه و ۵۳ ثانیه بامداد چهارشنبه دهم اسفندماه در خاک عراق و در ۲۲ کیلومتری Ali al Garbi عراق، ۳۹ کیلومتری دهلران و ۴۴ کیلومتری موسیان ایلام به وقوع پیوست.

مختصات رومرکز زلزله، ۳۲٫۵۰ درجه عرض شمالی و ۴۶٫۹۱ درجه طول شرقی و عمق آن، ۲۲ کیلومتر گزارش شده است.

زمین لرزه دیگر هم با بزرگی ۴٫۷ در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت ۸ و۴۰ دقیقه و ۴۳ ثانیه بامداد امروز در خاک عراق و در ۲۳ کیلومتری Ali al Garbi عراق، ۴۱ کیلومتری دهلران و ۴۳ کیلومتری موسیان ایلام به وقوع پیوست.

شبکه های لرزه نگاری مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک، مختصات رومرکز این زلزله را ۳۲٫۴۶ درجه عرض شمالی و ۴۶٫۹۳ درجه طول شرقی و عمق آن را پنج کیلومتر گزارش کرده اند.

متعاقب زمین لرزه ۴٫۵ ریشتری بامداد امروز، هفت زمین لرزه دیگر هم به بزرگی ۲٫۵ تا ۳٫۶ تا ساعت ۸ و ۴۸ دقیقه صبح امروز در این منطقه به وقوع پیوسته که کانون دو زمین لرزه دهلران ایلام گزارش شده است.

 

 

    نظرات