نهمین همایش ICOPMAS برگزار می شود

نهمین همایش ICOPMAS برگزار می شود

نهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی با محوریت « تأثیر تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین بر سواحل، بنادر و سازه های دریایی »۱۰-۸ آذر در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

مهندس سید عطاء اله صدر معاون وزیر راه و ترابری و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست مطبوعاتی به مناسبت برگزاری این همایش به خبرنگاران گفت : این همایش دوسالانه که ۲۰ سال از برگزاری اولین آن می گذرد محل ارائه آخرین دستاوردهای علمی، تکنولوژی، تجارب مهندسین و متخصصین داخلی و خارجی در ارتباط با مهندسی دریا و سواحل و بنادر و مسائل مرتبط با آنها است.

وی در خصوص انتخاب موضوع محوری همایش گفت : تغییرات آب و هوایی، گرم شدن زمین و افزایش گازهای گلخانه ای تأثیر مستقیم بر پدیده های زمین دارد که از آن جمله، آب شدن یخهای قطبی، بالا آمدن آب دریاها و جریانهای اقیانوسی است که بر مهندسی سواحل و بنادر تأثیرگذار است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و ریاست عالی نهمین همایش ICOPMAS باشاره به اهداف برگزاری همایش بررسی تحولات و پیشرفتهای علمی و فنی و دستاوردهای علمی و پژوهشی و ثبت و مستندسازی آنها و همچنین گردهمایی متخصصین و ایجاد ارتباط و ایجاد اتاق فکر برای ارتقاء دانش مهندسی سواحل و بنادر را از جمله اهداف همایش برشمرد و گفت : این همایش بستر مناسبی را برای بهینه سازی طرحهای مهندسی و بکارگیری راهکارها و رویکردهای جدید در پروژه های مهندسی فراهم می کند.

صدر گفت : هیأت علمی این همایش مرکب از ۴۳ نفر است که ۳۳ نفر از اساتید و متخصصین داخلی ۲ نفر از اساتید ایرانی مقیم خارج از کشور و ۸ نفر از اساتید خارجی در آن حضور دارند.

وی گفت در این همایش ۵ محور اصلی وجود دارد که عبارتند از : هیدرودینامیک و مهندسی دریا، مدیریت سواحل و بنادر، سازه های دریایی، آبراهه ها و کانالهای کشتیرانی، ایمنی و محیط زیست دریایی.

ریاست عالی همایش از ارائه ۹ سخنرانی کلیدی در همایش نهم خبر داد.

وی در ادامه به استقبال متخصصین و کارشناسان از نهمین همایش اشاره کرد و گفت : ۴۴۴ خلاصه مقاله به دبیرخانه ICOPMAS ارسال شد و بعد از بررسی توسط کمیته علمی و هیأت داوران ۱۷۸ مقاله برای ارائه در همایش انتخاب شد که تعدادی به صورت شفاهی و تعدادی نیز به صورت پوستر ارائه می شود.

صدر گفت : متخصصین ۱۶ کشور خارجی از کشورهای کانادا، هلند، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، امریکا، مالزی، قطر، مصر، امارات، نیجریه، آلمان، روسیه، ژاپن و استرالیا به این همایش مقاله ارسال کرده اند و ۱۳ کشور نیز در این همایش حضور دارند.

وی از سازمانهای و مؤسسات بین المللی نظیر دانشگاه بین المللی دریانوردی، سازمان بین المللی دریانوردی، اتحادیه بین المللی بنادر و لنگرگاهها IALA و PIANC و CASPCOM به عنوان حامیان معنوی این همایش یاد کرد.

وی گفت در این همایش از دستاوردهای فنی و مهندسی کشورمان در زمینه مهندسی سواحل و بنادر رونمایی می شود وی مدل ریاضی شبیه سازی پارامترهای دریایی که توسط متخصصین ایرانی تدوین شده را از جمله این دستاوردها برشمرد که در این همایش رونمایی می شود.

    نظرات