میزان اجاره پرداختی توسط مردم در مسکن مهر

میزان اجاره پرداختی توسط مردم در مسکن مهر

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که ۳۵ هزار هکتار زمین از دستگاه‌های دولتی برای مسکن مهر اختصاص داده شده است، ارزش زمین‌های اختصاص داده شده در کل کشور بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: اجاره زمین‌های ۹۹ ساله معادل ۲۰ درصد قیمت منطقه‌ای زمین در طول سال است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد اصغری مهرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به این‌که از ابتدای اجرای طرح تاکنون ارزش زمین‌های اختصاص داده شده در کل کشور بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان است اظهار کرد: برای تامین زمین در برخی شهرها بویژه شهرهای شمالی کشور با کمبود زمین دولتی روبرو بودیم که با توجه به مجوز قانون اقدام به خرید زمین از مردم کردیم.

وی در ادامه افزود: بنا به قانون در مکان‌هایی که زمین دولتی موات و یا ملی موجود نباشند سازمان ملی زمین و مسکن از منابع خود اقدام به خرید زمین می‌کند.

رییس سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به این که اکنون مشکل تامین زمین نداریم، گفت: طی دو و نیم سال گذشته ۳۵ هزار هکتار زمین از دستگاه‌های دولتی برای مسکن مهر گرفته شده است.

مهرآبادی در ادامه درباره‌ی اجاره زمین‌های ۹۹ ساله تصریح کرد: سند عیانی به نام متقاضی صادر می‌شود و در مورد عرصه نیز میزان اجاره ۲۰ درصد قیمت منطقه در طول است که حدودا معادل ۳۰ الی ۴۰ هزار تومان در سال می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است زمین‌های ۹۹ ساله به مردم واگذار شوند، تصریح کرد: این امر بستگی به نظر دولت‌ها دارد وممکن است دولت‌های بعدی چنین تصمیمی بگیرند که عرصه را با قیمتی که در مورد آن کارشناسی صورت می گیرد به متقاضیان واگذار کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که برای تامین زمین مشکل قانونی نداریم، تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی موظفند زمین‌هایی را به صورت رایگان دراختیار ما قرار بدهند اما در مورد دستگاه‌های غیر دولتی زمین‌ها را با قیمت کارشناسی خریداری کرده و به صورت رایگان به مردم واگذار می‌کنیم.

وی با تاکید بر این که سیاست وزیر راه و شهرسازی برای سال ۹۱ هدایت طرح مسکن به سمت خودمالک و بافت فرسوده است تصریح کرد: در کنار این امر ۱۵۰ هزار واحد به صورت تفاهم نامه سه جانبه ساخته می‌شود که ۴۰ هزار واحد سهمیه استان تهران، ۸۰ هزار واحد مربوط به سایر استان‌ها و ۳۰ هزار واحد سهمیه شهرهای جدید کشور است.

مهرآبادی در پایان به افتتاح شش هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در روز پنجشنبه در استان البرز اشاره و خاطرنشان کرد:‌افتتاح این پروژه وتحویل واحدهای مسکونی به مردم نقش بسزایی در کنترل قیمت خرید و اجاره مسکن خواهد داشت.

 

 

    نظرات