با انتقال کشتارگاه سنتی، بخشی از کمبود فضاهای خدماتی با استفاده از فضای آن  جبران می شود/اختصاص زمین رایگان به بخش خصوصی جهت تامین فضاهای عمومی به ویژه آموزشی در مناطق کم برخوردار شهری

با انتقال کشتارگاه سنتی، بخشی از کمبود فضاهای خدماتی با استفاده از فضای آن جبران می شود/اختصاص زمین رایگان به بخش خصوصی جهت تامین فضاهای عمومی به ویژه آموزشی در مناطق کم برخوردار شهری

شهردار ارومیه اعلام کرد: مدیریت شهری در کنار خیرین و بخش خصوصی با در اختیار قرار دادن  زمین رایگان برای آنها جهت تامین کاربری های عمومی و به ویژه آموزشی است .

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه؛ دکتر حسین مهدی زاده در دیدار مردمی با اهالی ساکن در آخر خیابان حکیم نظامی در مسجد امام سجاد(ع) در پاسخ به یکی از مطالبات آنها و موضوع کشتارگاه سنتی در این محدوده شهری،  بیان کرد:  از جمله سیاست های کلان دولت فعالیت کشتارگاه ها در قالب مجتمع  های کشتارگاهی است که این مهم در آذربایجان غربی در حال تحقق است و با بهره برداری از کشتارکاه بزرگ صنعتی ارومیه، بزودی کشتارگاه سنتی به کشتارگاه جدید انتقال می یابد .
وی انتقال کشتارگاه سنتی را یک ظرفیت بزرگ اعلام کرد و گفت:  با این انتقال،  بخشی از کمبود فضاهای خدماتی به ویژه فرهنگی در این محدوده شهری با استفاده از فضای آن جبران می شود.

شهردار ارومیه با اشاره به لزوم انتقال کشتاره گاه سنتی از این محدوده شهری، عنوان کرد: جهت تسریع در روند بهره برداری  کشتارگاه جدید صنعتی ارومیه، شهرداری در بحث آماده سازی مشارکت  می کند.
وی در ادامه با اشاره به کمبود فضاهای عمومی در این محدوده از شهر ارومیه، بیان کرد:  در این محلات شهری، محلات  قبل از اجرا نقشه های شهری و طرح تفصیلی به صورت نامتوازن و  تفکیک های غیر مجاز رشد یافته و اکنون با کمبود فضاهای عمومی چون بهداشتی و آموزشی روبرو هستند.
به گفته شهردار ارومیه  شاید جای این سوال باشد چرا این تفکیک های غیر مجاز روی داده است که باید در این خصوص به مقوله آمایش سرزمینی اشاره کرد؛  آمایش سرزمینی،  مطالعات وسیع بالا دستی بوده که پراکنش جمیعت متناسب با نیازهای هر منطقه را مطالعه می کند و در حال حاضر جمیعت ارومیه صرفا جمیعت ساکن، رشد و زاد و ولد نیست بلکه بیشتر جمیعتیست که مهاجرت در آن روی داده است.
وی با اشاره به افزایش مهاجرت و به دنبال آن حاشیه نشینی، اظهار کرد:  با تحقق واژه ای به نام مهاجرت،  به زمین و یک سری امکانات رفاهی نیازمند می شویم که متاسفانه در گذشته این مهم  تحقق نیافتاده و اکنون با محلات حاشیه نشین مواجه هستیم.
دکتر مهدی زاده با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در این محدوده شهری با توجه به درخواست های اهالی ساکن،  اعلام  آمادگی  کرد که شهرداری ارومیه زمین رایگان در اختیار متولیان امر و یا بخش خصوصی جهت جبران کمبود فضای آموزشی در این محدوده شهری قرار میدهد.
وی افزود:  حتی می توان در کمترین زمان ممکن، زمین مورد نیاز جهت تحقق فضای آموزشی در صورت نبود کاربری آموزشی تغییر کاربری داد و آن را آموزشی کرد.
شهردار ارومیه همچنین در پاسخ به درخواست اهالی در خصوص تامین فضاهای آموزشی در محله بادکی، بیان کرد:  بر اساس مطالعات صورت گرفته، زمینی جهت تامین فضای آموزشی در این محله نیست چرا که در تمامی اراضی ساخت و ساز صورت گرفته که این مهم را می توان با زمین های محلات همجوار به عنوان محلات معین جبران کرد.
وی گفت:  البته می توان از ظرفیت املاک خصوصی جهت تامین فضای آموزشی در این محدوده شهری استفاده کرد.
شهردار ارومیه خاطر نشان کرد:  اکثرا محلات حاشیه نشین و کم برخوردار شهری ارومیه با کمبود فضاهای عمومی  روبرو است که رفع این مهم از دغدغه ها و سیاست های اصلی شهرداری و شورای ششم شهر است.
وی اضافه کرد:  شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه در کنار خیرین و بخش خصوصی با در اختیار قرار دادن زمین رایگان  برای آنها جهت تامین کاربری های عمومی و به ویژه آموزشی است .
شهردار ارومیه تاکید کرد:   نیاز به آموزش جزو ضروریت ها است و بر این اساس باید فضای آموزشی برای شهروندان تامین شود و  اگرچه شهرداری متولی آن نبوده  اما به  عنوان مدیریت شهری وظیفه مهمی در تحقق آن  دارد.
وی با بیان این که شهرداری ارومیه به آموزش و تامین فضاهای آموزشی برای شهروندان نگاه ویژه دارد، افزود: تحقق این مهم یعنی تامین فضاهای آموزشی در گرو تعامل دستگاه های اجرایی و مقوله ای به نام  هم افزایی است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات