افزایش راه‌های روستایی ‌آسفالته خراسان رضوی به ۷۹۰ کیلومتر

افزایش راه‌های روستایی ‌آسفالته خراسان رضوی به ۷۹۰ کیلومتر

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه‌و‌ترابری خراسان رضوی با اشاره به اینکه راه‌های روستایی استان ‌تا پایان سال دو برابر شده و به ۷۹۰ کیلومتر افزایش می‌یابد، گفت: تا پایان سال مالی ۹۰ تعداد ۱۸۰ روستا از راه ‌آسفالت بهره‌‌مند خواهند بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ابراهیم صنیعی طی نشست خبری، اظهار داشت: از آذرماه امسال ۵۷۳ کیلومتر راه در دو مقطع به افتتاح رسید و یا آماده افتتاح است.

وی با اشاره به اینکه این میزان راه ۲۷۰ میلیارد تومان هزینه دربرداشته است، گفت: ۴۲۹ کیلومتر این محور‌ها پروژه راهسازی بوده که ۱۵۰ کیلومتر آن توسط اداره کل راه استان خراسان و ۲۷۷ کیلومتر آن توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ساخته شده است.

صنیعی ادامه داد: این پروژه‌ها شامل‌ ۳۱ پروژه راه روستایی و ۵ پروژه شهری (ساخته شده توسط اداره کل راه و ترابری استان) و ۷ پروژه (ساخته شده توسط شرکت ساخت) است.

* فعالیت‌‌های انجام شده در زمینه حفظ و نگهداری جاده‌ها

مدیرکل راه و ترابری استان خراسان رضوی از احداث تقاطع‌های غیرهمسطح و بهسازی و ایمن‌سازی محورها گفت و اظهار داشت: احداث دو دستگاه تقاطع غیرهمسطح در محور قوچان ـ امام‌قلی (کنارگذر قوچان) که در مجموع با ۲ کیلومتر عملیات عمرانی که مجموعاً ۲۳ میلیارد ریال هزینه دربرداشته است؛ احداث دو دستگاه تقاطع غیرهمسطح در باغچه و بینالود هریک به طول ۹ کیلومتر و همچنین احداث تقاطع غیرهمسطح دولت‌آباد نیشابور به طول ۶ کیلومتر و هزینه ۵۰ میلیارد ریال مجموع اقدامات صورت گرفته برای ایمن‌‌سازی محورهای مواصلاتی است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۸۰ کیلومتر راه را بهسازی و ایمن‌سازی کردیم که امسال این رقم افزایش می‌یابد.

مدیرکل راه و ترابری استان خراسان رضوی با بیان اینکه در سال ۸۹ میزان ۱۵۰ کیلومتر عملیات روکش حفاظتی راه‌ها انجام شد، اظهار داشت: تا انتهای سال مالی ۹۰ نیز ۳۰۰ کیلومتر راه روکش آسفالت می‌شوند.

صنیعی ادامه داد: همچنین ۲۸ دستگاه پل عابر پیاده، ۸ دستگاه تابلوی پیام متغیر و ۵۰ دستگاه تابلوی سرعت متغیر در راه‌های استان توسط این اداره کل نصب شد.

وی ادامه داد: همچنین نصب روشنایی ۱۸۷ کیلومتر از راه‌ها، نصب ۲۵ دستگاه دوربین نظارتی تصویری و فعالیت ۸۱۷ دستگاه ماشین‌آلات راهداری جزو فعالیت‌های این اداره کل در ماه‌های اخیر بوده است.

* اجرای ۳۵۳ پروژه راه‌ روستایی در استان خراسان رضوی

صنیعی با بیان اینکه ۳۵۳ پروژه معاونت راه روستایی استان با اعتبارات ملی در حال انجام است، گفت: ۲۳۳ پروژه به صورت اعتبارات استانی در حال اجرا است که اگر به اتمام برسد۹۰ درصد روستاهای بالای ۵۰ خانوار از راه آسفالته بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل راه و ترابری استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۴۵۲ کیلومتر راه روستایی در سال ۸۹ در استان وجود داشت و برای سال ۹۰ پیش‌بینی می‌کنیم این رقم به ۷۹۰ کیلومتر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۴۴ روستا از راه مواصلاتی آسفالت برخوردار هستند، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال مالی ۹۰ این رقم به ۱۸۰ روستا افزایش یابد.

* طول راه‌ها و محور‌های مواصلاتی موجود استان

صنیعی با بیان اینکه ۹۳۰ کیلومتر بزرگراه و ۴۰ کیلومتر آزادراه در استان خراسان رضوی وجود دارد، خاطرنشان کرد: همچنین یک هزار و ۱۷۵ کیلومتر راه اصلی، ۳ هزار و ۶۴۲ کیلومتر راه فرعی و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که جمعاً شامل ۲۱ هزار کیلومتر راه است.

مدیرکل راه و ترابری استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین ۲ هزار و ۸۳۰ کیلومتر راه ترانزیتی در استان خراسان رضوی وجود دارد که به پایانه‌های مرزی مرزی باجگیران، سرخس و لطف‌آباد متصل هستند.

* افزایش طول آزاد‌راه‌های استان به ۴۱۱ کیلومتر

وی خاطرنشان کرد: طول آزادراه‌های استان در سال ۹۰ به ۴۱۱ کیلومتر افزایش می‌یابد که این افزایش ۱۰٫۵ برابری خواهد بود.

مدیرکل راه و ترابری استان خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۸۲ کیلومتر بزرگراه در دست ساخت است،‌ خاطرنشان کرد:‌ در حال حذف ۱۱۰ نقطه پرحادثه محور‌های مواصلاتی استان هستیم.

* اجرای ۲۹۵ پروژه راهسازی در استان خراسان رضوی

صنیعی با بیان اینکه ۲۹۵ پروژه راه‌سازی در استان خراسان رضوی وجود دارد، اظهار داشت: ۷۲ درصد این پروژه‌ها جلوتر از برنامه زمانبندی، ۱ درصد از پروژه‌ها مطابق با برنامه زمانبندی و ۲۷ درصد پروژه‌ها عقب‌تر از برنامه زمانبندی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه اعتبار استانی ۵۱ میلیارد تومان است خاطرنشان کرد: بهسازی و روکش آسفالت باند جنوبی محور کاهک ـ سبزوار به عنوان یکی از اصلی‌ترین ورودی‌های استان است؛ در حال حاضر ۲۶ کیلومتر از این محور با هزینه ۱۳۳ میلیارد ریال تکمیل شده است.

مدیرکل راه و ترابری استان خراسان رضوی ادامه داد: همچنین قطعه اول باخرز ـ تربت جام به طول ۱۰ کیلومتر نیز از دیگر پروژه‌های مورد بررسی در این باره است.

 

    نظرات