مسئول پیگیری و اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط‌زیست منصوب شد

مسئول پیگیری و اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط‌زیست منصوب شد

در حکمی از سوی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ، احمدرضا لاهیجان زاده به‌عنوان مشاور رئیس سازمان و مسئول پیگیری و اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط‌زیست منصوب شد .

به گزارش «پارما» از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، در حکم دکتر علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست خطاب به احمدرضا لاهیجان زاده مشاور ریاست سازمان حفاظت محیط‌زیست این‌چنین آمده است :

با سلام و دعای خیر،

با توجه به‌مراتب شایستگی، تجارب ارزنده مدیریتی و سوابق اجرایی به‌موجب این حکم جنابعالی به سمت "مشاور رئیس سازمان و مسئول پیگیری و اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط‌زیست" منصوب می‌شوید .

امید است با اتکال به خداوند متعال و اهتمام به "عدالت محوری" "روحیه انقلابی" "مردم‌داری" "پاکدستی و فساد ستیزی" "قانون مداری" "مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی" و تعامل با سایر همکاران در تحقق اهداف سازمان مجدانه بکوشید .

توفیقات آن جناب در انجام وظایف محوله، خدمت‌رسانی به مردم، تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و به‌ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را از درگاه خداوند متعال خواستارم .

انتصابی برای پیگیری اجرای سیاست‌های کلی محیط‌زیست

سازمان حفاظت محیط‌زیست با در دستور قرار دادن سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه‌های تدوینی خود احمدرضا لاهیجان زاده را به سمت مشاور رئیس سازمان، مسئول پیگیری و اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط‌زیست جهت تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و به‌ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی منصوب کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست؛ با ابلاغ سیاست‌های کلی محیط‌زیست که در تاریخ 26 آبان ماه 1394 از سوی رهبر معظم انقلاب به روسای قوا، فصل نوینی در صیانت از سرمایه‌های ارزشمند زیست‌محیطی و منابع طبیعی کشور گشوده شد. سیاست‌هایی که به‌مثابه نقشه راه کشور برای مدیریت چالش‌های زیست‌محیطی و حرکت در مسیر توسعه پایدار محسوب می‌شوند .

ایجاد نظام یکپارچه‌ ملی محیط‌زیست، مدیریت هماهنگ و نظام‌مند منابع حیاتی، جرم‌انگاری تخریب محیط‌زیست، تهیه‌ی اطلس زیست‌بوم کشور، تقویت دیپلماسی محیط‌زیست، گسترش اقتصاد سبز و نهادینه‌سازی فرهنگ و اخلاق زیست‌محیطی از جمله محورهای ابلاغیه مقام معظم رهبری است که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است .

بر این اساس و در راستای عمل به مفاد این سیاست‌ها، دکتر محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور در بخشنامه‌ای به تاریخ 6 دی 1400 خطاب به کلیه دستگاه‌های اجرایی، خواستار همکاری و پیگیری آنان در خصوص اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط‌زیست شده است .

همچنین با اشاره به سخنرانی آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی که در جلسه هم‌اندیشی با استادان، نخبگان و فعالان محیط‌زیست به مناسبت سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی محیط‌زیست توسط مقام معظم رهبری در 28 آبان 1400 برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه تشکیل این جلسه بررسی و پیگیری اجرای سیاست‌های ابلاغ‌شده توسط مقام معظم رهبری در حوزه محیط‌زیست است و این‌که تاکنون پس از گذشت شش سال فقط 47 درصد این سیاست‌ها اجرایی شده به‌هیچ‌عنوان قانع‌کننده نیست و لازم است دستگاه‌های اجرایی باز نگاهی در عملکرد خود داشته باشند و دریک اقدام جمعی این عدد به رقم قابل‌توجهی افزایش یابد .

سازمان حفاظت محیط‌زیست با در دستور قرار دادن سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه‌های تدوینی خود، احمدرضا لاهیجان زاده را به سمت مشاور رئیس سازمان، مسئول پیگیری و اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط‌زیست جهت تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و به‌ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی منصوب کرد .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات