مجری سد و نیروگاه رودبار لرستان تغییر کرد

مجری سد و نیروگاه رودبار لرستان تغییر کرد

http://www.bananews.ir/طرح سد و نیروگاه رودبار لرستان درحالی با خط اعتباری چین در حال پیگیری است که با تغییرات در سطح مدیریت این پروژه، مجری طرح این سد و نیروگاه تغییر کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)  پیگیری‌ها از شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران نشان می‌دهد که مرتضی قارونی نیک، مجری طرح سابق این پروژه با کنار رفتن از این طرح برق‌آبی به‌عنوان مجری طرح‌های مطالعاتی آب‌نیرو منصوب شده است.

این درحالی است که محسن طرزطلب، معاون برنامه‌ریزی آب‌نیرو که چندی پیش به‌عنوان مجری طرح رودبار لرستان فعالیت داشته و از مدیرانی است که در مراحل ابتدایی این پروژه فعال بوده، بار دیگر کار خود را به‌عنوان مجری طرح این پروژه از سر گرفته است.

پیشتر سید محمدرضا رضازاده با اشاره به سفری که چندی پیش هیات ایرانی به سرپرستی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا به چین داشته است، گفته بود که در ملاقات با مدیرعامل شرکت ساینا شور (شرکت بیمه دولتی چین) اعلام شد که طرح سد و نیروگاه رودبارلرستان به عنوان اولین پروژه در استفاده از خط جدید اعتباری میان ایران و چین، دروازه توسعه همکاری های دو کشور محسوب می‌شود و شروع آن در شرایط سیاسی بین‌المللی کنونی از اهمیت زیادی برخوردار است.

پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی طرح سد و نیروگاه رودبار لرستان به‌گونه ای است که بر اساس برنامه این طرح تا سال ۱۳۹۲ به بهره‌برداری خواهد رسید. سد رودبار لرستان بلندترین سازه آبی در حال ساخت بر روی سرشاخه های رودخانه دز در استان لرستان است. نیروگاه برق آبی رودبار لرستان نیز با ظرفیت۴۵۰ مگاوات دارای دو واحد۲۲۵ مگاواتی با مجموع تولید۹۸۶ میلیون کیلووات ساعت انرژی سالیانه خواهد بود.

این درحالی است که مطالعات امکان پذیری ساخت نیروگاه تلمبه ذخیره ای با ظرفیت ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ مگاوات نیز برای این طرح در دست اجراست که پس از کسب مجوزات لازم از مبادی ذیربط ، به مرحله اجرا خواهد رسید. سد رودبار لرستان با ارتفاع ۱۵۸ متر بر روی رودخانه رودبار(از سرشاخه های رودخانه دز شرقی) و در فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری جنوب شهرستان الیگودرز در استان لرستان در حال ساخت است.

 

 

    نظرات