چند درصد از آسانسورهای تهران استاندارد است؟

چند درصد از آسانسورهای تهران استاندارد است؟

http://www.bananews.ir/مدیرکل استاندارد استان تهران برخی اخبار و گزارشهای منتشر ‌شده درباره غیراستاندارد ‌بودن ۷۰ درصد آسانسور‌های تهران را تکذیب کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مسلم بیات در گفت‌وگو با ایسنا در این باره توضیح داد: قبل از سال ۱۳۸۲ که استاندارد آسانسور هنوز اجباری نشده بود، بسیاری از آسانسور‌های تهران مشکل داشتند، اما بعد از آن صدور پایان کار ساختمان توسط شهرداری تهران منوط به داشتن تاییدیه برای آسانسور‌های نصب ‌شده در ساختمان شد.

وی افزود: در حال حاضر اگر آسانسور‌های نصب ‌شده در ساختمانهای تازه‌ساز غیراستاندارد و مشکل‌دار باشند، شهرداری به آن ساختمان پایان کار نمی‌دهد و در عین حال صاحبان ساختمان موظفند قرار‌داد سالانه‌ای با شرکتهای بازرسی داشته باشند تا سالی یکبار آسانسور آنها آزمون شود.

وی اذعان کرد: البته ما احتمال می‌دهیم که این قرار‌داد‌ها در برخی ساختمان‌ها اجرا نمی‌شوند و عملا استاندارد آسانسور‌ این ساختمانها بعد از دریافت پایان کار رها می‌شود.

بیات با بیان این‌که امسال اداره استاندارد تهران برای آزمون آسانسور‌های شهر فراخوان داده که فرم مربوط به آن در سایت اداره قرار گرفته است، عنوان کرد: آزمون تشخیص عیوب آسانسور به صورت رایگان توسط کارشناسان اداره کل انجام می‌شود. آزمون آسانسور به ویژه در ساختمانهای مسکونی از اهمیت زیادی برخوردار است و با این فراخوان قطعا سطح ایمنی آسانسور‌های شهر تهران ارتقا می‌یابد.

وی اضافه کرد: بیشتر آسانسور‌های ادارات و اماکن دولتی در تهران نیز مورد بازرسی قرار گرفت که اخطارهایی نیز در مورد نقایص موجود در این آسانسور‌ها به مسئولان مربوطه داده شد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه تعداد از آسانسور‌های تهران غیراستاندارد است، بدون اشاره به آمار دقیق یا برآوردی در این زمینه اظهار کرد: قبول دارم که وضعیت آسانسور‌های تهران قبل از سال ۱۳۸۲ اصلا مطلوب نبود، اما طی چند سال اخیر با تشدید نظارت‌ و بازرسیهای ویژه سطح ایمنی آسانسور‌های تهران افزایش زیادی پیدا کرده است.

این در حالی است که اخیرا وحید مرندی مقدم - مدیرکل هماهنگی سازمان استاندارد، اعلام کرده که طی دو سال گذشته و در بازرسیهای ادواری که از مراکز عمومی و دولتی تهران انجام شد، مشخص شد که بیش از ۷۰ درصد آسانسورهای تهران دارای مشکل هستند.

رئیس اداره نظارت بر اجرای خدمات اداره کل استاندارد استان تهران نیز پیشتر اعلام کرده بود که حوادث آسانسور در سالهای اخیر و بالا رفتن آمار مصدومان و تلفات انسانی علاوه بر نگرانی مسئولان آتش‌نشانی نگرانیهای مردم را نیز دو چندان کرده است.

به گفته مهدی علیپور، گیر کردن مکرر آسانسورها از جمله اخباری است که طی ماههای اخیر مردم را با چالشی جدید روبرو کرده است.

 

 

    نظرات