اجرای طرح جهادی بهینه‌سازی شبکه‌های برق در ۲۵٠ روستای کهگیلویه و بویراحمد

اجرای طرح جهادی بهینه‌سازی شبکه‌های برق در ۲۵٠ روستای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "جمال معتمدی زاده" در نشست خبری با خبرنگاران از اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های برق برای ۲۵٠ روستای استان تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: در قالب این طرح جهادی، پوشش ۲۵٠ روستا تا پایان سال اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت پایداری شبکه در پیک‌های سنگین، اظهار داشت: یک دستگاه پست ۵٠ مگاولت آمپر در دهدشت راه اندازی شده و در سوق نیز با نصب اتو ترانس رفع ضعف ولتاژ اجرایی شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهر یاسوج مهاجرپذیر بوده، خاطرنشان کرد: راه اندازی رسمی اداره منطقه‌ غرب برق یاسوج با پیگیری‌ها در دست اقدام بوده و عملاً کار خود را آغاز کرده است.
معتمدی زاده از تحویل پنل‌های خورشیدی به عشایر استان خبر داد و تصریح کرد: سهمیه سال جاری استان هزار پنل بوده که تعداد زیادی از آن تحویل جامعه هدف شد و هزار و 110 دستگاه پنل خورشیدی نیز سهم استان در سال آینده خواهد بود،  این پنل ها براساس لیست ارائه شده از سوی اداره کل امور عشایر توزیع می شوند.
وی ادامه داد: در سال جاری ۲۴۸ پروژه برق استان تأمین اعتبار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۱ پروژه بود، ۱۲۳ درصد افزایش را شاهد هستیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تعداد ترانس‌های استفاده شده در سال گذشته ۱٠۴ دستگاه بود، عنوان کرد: این تعداد در سال جاری به ۲۷٠ دستگاه ترانس رسیده که افزایش ۱۶۶ عددی را در این زمینه شاهد بودیم.
معتمدی زاده گفت: در بخش ظرفیت، مجموع ظرفیت استفاده شده در سال جاری ۳۱ هزار کیلوولت آمپر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۶ هزار کیلوولت آمپر رشد ۱۵ هزار کیلوولت آمپر رقم خورد.
وی با اشاره به اینکه در بلوارهای اصلی مشکلات روشنایی از نوع سرقت کابل و منبع تغذیه رخ داده است، اظهار کرد: در بحث روشنایی‌های جدید، باید با نگاه صحیح و همکاری دستگاه‌های متولی اقدامات اجرایی شود.
معتمدی زاده با اشاره به مشکل در جمعه بازار یاسوج، اظهار کرد: با وجود کابلی شدن شبکه، استفاده غیرمجاز از شبکه را شاهد هستیم که این مساله به معضلی تبدیل شده و لازم است که شهرداری و دستگاههای متولی همکاری داشته باشند تا با توجه به خطرات و استاندارد نبودن انشعابات این بازار ساماندهی  و یا تعیین تکلیف شوند.
وی با بیان اینکه 9 هزار کیلومتر شبکه در استان داریم، اظهار کرد: نداشتن نگاه مهندسی در زیرساخت‌های گذشته گاهاً وجود داشته و در صورت نیاز، هر نقطه‌ای که موردی وجود داشته باشد اصلاح خواهد شد. تعداد ۷۰ روستا در قالب طرح بهینه سازی و کاهش تلفات انرژی در استان مدنظر قرار گرفته بود که این تعداد با رایزنی‌های انجام گرفته به ۲۵۰ روستا افزایش یافت که کار آنها تا پایان سال به اتمام می‌رسد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات