اجرا و تکمیل پروژه‌های آب کشور در اولویت است

اجرا و تکمیل پروژه‌های آب کشور در اولویت است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "هادی زاهدی وفا" در جریان بازدید از پروژه‌های تأمین آب شرب شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: پروژه‌های مختلفی در کشور و مشهد برای تأمین آب در حال اجراست که اعتباراتی نیز در چارچوب بودجه به آنها تخصیص یافته است.
وی با تأکید بر تسریع در اجرای پروژه‌ها اضافه کرد: در مشهد نیز امیدواریم پروژه‌های تأمین آب تا پایان سال به بهره‌برداری برسد تا از مشکلات کم‌آبی در دوره اوج مصرف کاسته شود.
معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور  ادامه داد: در زمینه تأمین اعتبار مشکل خاصی وجود ندارد و تسریع در اجرای پروژه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
در ادامه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اذعان به اینکه پروژه‌های متعددی به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در دستور کار این شرکت قرار دارد افزود: در این راستا طرح بزرگ نبی‌اکرم (ص) مربوط به جمع‌آوری و انتقال آب چاه‌های داخل شهر مشهد با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و تکمیل آن نقش قابل توجهی در پایداری آب شرب مشهد خواهد داشت.
وی با بیان اینکه اجرای طرح نبی اکرم (ص) از چهار سال پیش آغاز شده و مطابق برنامه زمان‌بندی ، پیش‌بینی می‌شود با صرف اعتبار هزار و 700 میلیارد ریال بخش عمده باقی‌مانده این طرح تا پایان سال اجرا شود افزود:  با تکمیل این طرح حدود هزار و 500 لیتر بر ثانیه از توان بالقوه منابع آب موجود شهر مشهد به صورت بالفعل درخواهد آمد.
​مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون چهار باب مخزن با مجموع ظرفیت 110 هزار مترمکعب در حال ساخت است که با ساخت این مخازن، حجم ذخیره‌سازی آب در شهر مشهد با 15 درصد افزایش از 725 هزار مترمکعب به 835 هزار مترمکعب خواهد رسید.
اسماعیلیان افزود: شهر مشهد با جمعیتی نزدیک به 3 میلیون نفر دارای یک میلیون و 80 هزار مشترک آب و 670 هزار مشترک فاضلاب است که آب مورد نیاز این کلانشهر از 370 حلقه چاه، یک دهنه چشمه، 2 رشته قنات و سدهای طرق، دوستی و کارده تأمین می‌شود.
گفتنی است معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور در این سفر از مخازن پهنه A، پروژه آبرسانی جمع‌آوری چاه‌های آب شرب با عنوان پروژه نبی‌اکرم (ص) و مرکز پایش و مونیتورینگ شرکت آب و فاضلاب مشهد بازدید کرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات