آب شرب 20 روستای شهرستان جرقویه اصفهان به صورت پایدار تأمین می‌شود

آب شرب 20 روستای شهرستان جرقویه اصفهان به صورت پایدار تأمین می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "جواد اسماعیلی" با اعلام این خبر گفت: در سال جاری با تحت پوشش قرار گرفتن چهار روستای اسفنداران، حارث‌آباد، احمدآباد و فیض‌آباد تعداد روستاهایی که در شهرستان جرقویه تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار دارند به 20 روستا رسید.
وی از نصب 700 کنتور آب در این چهار روستا خبر داد و گفت: تاکنون 12هزار و 283 فقره انشعاب در روستاهای شهرستان جرقویه نصب شده است.
اسماعیلی افزود: هم‌اکنون  فقط روستای اسدآباد با کمتر از 20 خانوار به دلیل فاصله زیاد با تأسیسات، تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار ندارد که با حفر و تجهیز یک حلقه چاه و اجرای یک کیلومتر خط انتقال به مخزن 50 مترمکعبی، تأمین آب شرب پایدار این روستا نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی اعلام کرد: علاوه بر سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ، از منابع داخلی مانند سه حلقه چاه با آبدهی حدود 20 لیتر در ثانیه نیز به منظور تأمین آب شرب روستائیان منطقه جرقویه استفاده می‌شود.
اسماعیلی خاطرنشان ساخت: 115 کیلومتر طول خطوط انتقال، 245 کیلومتر طول شبکه توزیع و بیش از 3 هزار متر مکعب حجم مخازن آب روستایی در منطقه جرقویه است که بخشی از آن نیازمند اصلاح و بازسازی دارد.
وی گفت:  از ابتدای سال جاری در حدود  2 کیلومتر از شبکه فرسوده و خطوط انتقال  آب روستایی  اصلاح و بازسازی شد و هم‌اکنون نیز اصلاح  بیش از 700 متر شبکه توزیع در دستور کار قرار دارد.
مدیر آبفای جرقویه ضمن تأکید بر کیفیت آب شرب روستائیان اظهار داشت: تأمین کمی و کیفی آب شرب روستائیان یکی از اولویت‌هاست که با پایش مستمر کیفی سلامت آب شرب تضمین می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات