خط انتقال آبرسانی به لارستان از سد سلمان فارسی ترمیم شد

خط انتقال آبرسانی به لارستان از سد سلمان فارسی ترمیم شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "نادر معین" در این رابطه گفت: طی بارندگی‌های هفته گذشته در جنوب استان فارس که منجر به جاری شدن سیل در مسیر خط انتقال آبرسانی لارستان از سد سلمان فارسی شد، جریان سیل به چندین کیلومتر از جاده‌های دسترسی و همچنین بستر و غلاف خط انتقال 1000 میلی‌متری GRP در نقاط مختلفی از مسیر آسیب جدی وارد کرد که به منظور ایمن‌سازی، جلوگیری از آسیب‌های شدید و آب بردگی خط انتقال، اقدامات بهسازی و ترمیم خط انتقال و همچنین محکم‌سازی بستر آن انجام پذیرفت.
وی ادامه داد: در این راستا 40 کیلومتر از جاده‌ی دسترسی بین ایستگاه‌های پمپاژ 2، 3 و 4 که بر اثر سیل دچار آب‌بردگی و تخریب شده بود و قابل تردد نبود، بازسازی و ترمیم شد. عملیات تزریق بتن جهت غلاف بخش زیرین خط انتقال 1000 میلیمتری GRP ، واقع در رودخانه کهنویه شهرستان خنج، اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
معین اضافه کرد: همچنین عملیات احداث سیل بند خاکی در 3 نقطه در مجاورت رودخانه کهنویه که بر اثر سیل منجر به آشکار‌‌شدن خط انتقال 1000 میلیمتری شده بود  و احتمال تخریب این خط در سیل‌های آتی وجود داشت، اجرا  و محکم سازی شد.
بر اساس این گزارش عملیات انجام شده به منظور پایداری موقت خط انتقال 1000 میلیمتری GRP  از مجموعه تأسیسات آبرسانی لارستان است که جهت عبور از سیلاب‌های روزهای آتی در کوتاه مدت، صورت پذیرفته است. وی خاطر نشان کرد: برای پایداری دائم این خط انتقال آبرسانی، خرید و اجرای 1300 متر خط انتقال 1000 میلی‌متری فلزی در منطقه کهنویه مورد لزوم و در دستور کار است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات