خاموشی 198 روستای کردستان رفع شد/ تلاش بی‌وقفه 74 اکیپ عملیاتی توزیع برق کردستان برای پایداری شبکه

خاموشی 198 روستای کردستان رفع شد/ تلاش بی‌وقفه 74 اکیپ عملیاتی توزیع برق کردستان برای پایداری شبکه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "هیوا لهونیان" افزود: به دلیل بارش شدید برف در دو روز گذشته و مسدود شدن محورهای مواصلاتی، شبکه برق 213 روستای این استان قطع شد که بلافاصله با باز شدن مسیرهای دسترسی و تلاش بی‌وقفه اکیپ‌های عملیاتی شرکت توزیع برق استان، قطعی‌ها به 15 روستا کاهش یافت.
وی با اشاره به رفع خاموشی تمامی 56 روستای شهرستان سروآباد، افزود: مسدود شدن مسیرهای اصلی منجر به عدم دسترسی نیروهای عملیاتی شرکت توزیع برق استان کردستان به روستاهای باقیمانده شده که به محض بازگشایی مسیر، نسبت به پایداری شبکه برق این روستاها اقدام خواهد شد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ادامه داد: در حال حاضر شبکه برق  8 روستا در شهرستان مریوان، 3 روستا در شهرستان قصریان، 2 روستای شهرستان دیوان دره و 2 روستا در حوزه شمالی استان قطع است.
لهونیان دلیل اصلی قطعی برق این تعداد روستا را مسدود بودن مسیرهای اصلی و راه‌های روستایی عنوان کرد و افزود: شکستن شاخ و برگ درختان و افتادن بر روی شبکه برق از دیگر دلایل عمده قطعی برق در این مناطق است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه بارش برف تا پایان هفته جاری، افزود: در حال حاضر 74 اکیپ عملیات و اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در سراسر استان به صورت لحظه‌ای آماده رفع ناپایداری و یا خاموشی‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان از مشترکان خواست تا رسیدن اکیپ‌های عملیاتی این شرکت  از دستکاری و نزدیک شدن به تاسیسات و لوازم برقی که امکان برق گرفتگی و خطرات جانی برای آنان دارد، خودداری کنند و موضوع را به شماره 121 واحد عملیات و اتفاقات اطلاع دهند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات